۱۸:۱۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲

کمیته امداد مازندران 5 هزار دستگاه تبلت دانش آموزی خریداری می کند

کمیته امداد مازندران 5 هزار دستگاه تبلت دانش آموزی خریداری می کند

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران از خرید پنج هزار دستگاه تلفن همراه و تبلت دانش‌آموزی تا پایان بهمن ماه جاری و توزیع آن در بین مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی خبر داد.

به گزارش کاسپین24 | میثم معافی روز یکشنبه گفت : یک فرد نیکوکار مازندرانی با اهدای هشت میلیارد تومان به کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران، خرید این تعداد تلفن همراه هوشمند و تبلت دانش آموزی را تقبل کرده است.

از ابتدای سال تحصیلی جاری و طبق آمارهای رسمی از مجموع ۵۰۸ هزار دانش آموزان مازندرانی، حدود ۴۰ هزار تن برای بهره گیری از آموزش مجازی از داشتن تلفن همراه هوشمند و تبلت محروم بودند که تاکنون برای تعدادی از آنها ابزارهای هوشمند آموزشی تهیه شده است.

طبق گزارش آموزش و پرورش مازندران از مجموع ۴۰ هزار دانش‌آموز فاقد تجهیزات هوشمند،۱۴ هزار تن در مدارس زیر ۵۰ نفر تحصیل می کنند که به علت آموزش حضوری طبق پروتکل‌ها نیازی فوری به تجهیزات هوشمند نداشتند.

تا اواخر آبان ماه امسال ۱۴ هزار دستگاه تبلت و گوشی تلفن همراه از سوی نهادهای خدماتی همچون بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای دانش آموزان محروم و نیازمند خریداری و به آنها تحویل شد و علاوه بر این ۶ هزار مورد تسهیلات ارزان قیمت بانکی هم به والدین دانش آموزان برای خرید تجهیزات هوشمند اعطا شد که با احتساب این آمار ۲۰ هزار دانش‌آموز استان از تجهیزات هوشمند برخودار شدند.

همچنین حدود سه هزار گوشی هوشمند و تبلت هم با منابع شخصی و محلی مانند کمک همسایگان ، هم محله ای ها و غیره خریداری شده و این دانش آموزان هم اکنون در شبکه شاد حضور دارند و آموزش را به صورت مجازی فرا می گیرند.

اگر چه هنوز حدود پنج هزار دانش آموز استان از تلفن همراه و تبلت هوشمند محروم هستند ، ولی طبق توافق های صورت گرفته ، بانک های مازندران متعهد به پرداخت ۱۲ هزار مورد تسهیلات خرید تجهیزات هوشمند دانش آموزی بودند که تاکنون تنها ۵۰ درصد آن محقق شد و در صورت تحقق بقیه تسهیلات بانکی، شاهد رفع کامل این محرومیت برای تمامی دانش آموزان استان خواهیم بود.

معافی اظهار داشت : کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران هم اکنون به ۱۴ هزار دانش آموز، دانشجو و طلبه خدمات آموزشی و فرهنگی ارایه می دهد ضمن اینکه ۵۰۰ دانش آموز را نیز برای شرکت در آزمون کنکور سراسری پشتیبانی و حمایت می‌کند.

وی، حمایت تحصیلی رایگان موسسه خیریه عام قلم چی از تمام دانش آموزان زیرپوشش در مقاطع مختلف تحصیلی، و ثبت نام ۵۳ دانش آموز مناطق محروم در مدارس برکت با رویکرد محرومیت زدایی ستاد اجرایی فرمان امام و بنیادبرکت و برنامه ریزی برای توزیع یکهزار و ۴۰۰ سیم‌کارت انارستان و تبلت ایرانی بین چهار هزار و ۵۰۰ دانش آموز، دانشجو، طلبه نیازمند و معیشت بگیر با استفاده از ظرفیت خیران جهادی و انقلابی را از جمله اقدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران در راستای رفع محرویمت زدایی عنوان کرد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران از راه‌اندازی ۱۸ مرکز نیکوکاری فرهنگی حوزه علمیه خواهران، ۳۳ مرکز نیکوکاری دانش آموزی مستقر در اداره آموزش و پرورش و سه مرکز نیکوکاری در واحدهای دانشگاهی این استان خبر داد و گفت: مراکز نیکوکاری فرهنگی حوزه علمیه خوهران به پنج هزار و ۶۶۱ خانوار آموزش‌های لازم در زمینه تحکیم بنیان خانواده آموزش داده است.

معافی، کسب مقام نخست در اجرای طرح ایران همدل و ثبت نام رایگان ۷۰۰ دانش آموز مستعد مستمند در مدارس هیات امنایی و غیر انتفاعی مازندران را از دیگر اقدام های معاونت فرهنگی کمیته امداد مازندران عنوان کرد.

وی ارایه خدمات آموزش فردی، گروهی و مجازی به پنج هزار و ۶۶۸ تن از سرپرستان خانوار، دختران در آستانه ازدواج و نوعروسان و ارایه خدمات مشاوره ای به ۹ هزار و ۷۶۰ تن از مددجویان زیر پوشش این نهاد را از دیگر اقدامات کمیته امداد مازندران در ۹ ماهه امسال ذکرکرد.

کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران ۸۳ هزار خانوار را زیرپوشش دارد که از این تعداد حدود ۶۸ هزار خانوار معیشت بگیر هستند.



منبع: ایرنا