۱۷:۵۳ ۱۴۰۲/۶/۱۸

گودبای پارتی سیما ثابت!

گودبای پارتی سیما ثابت!

خبر عجیب که نه اما شوکه کننده بود! سیما ثابت که از نیمه مرداد ماه دیگر برنامه‌ای در تلویزین اینترنشنال سعودی نداشت، در پستی اینستاگرامی اعلام کرد که بین کار و کرامت انسانی، دومی را انتخاب کرده و از این شبکه رفته!

به گزارش کاسپین24 | این خداحافظی شامل نکات مهمی می‌شود، اول اینکه در همان نیمه مرداد که پخش برنامه «چشم‌انداز» که به زعم رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی از اثرگذارترین برنامه‌ها برای بازتاب نظر مردم بود؛ سامان رسول‌پور، تهیه‌کننده و از پایه‌گذاران شبکه از اینترنشنال جدا شد.

روند تغییرات در اینترنشنال از بهمن سال گذشته و همزمان با جابه‌جایی آن از لندن به واشنگتن آغاز شد، پروژه آن‌ها که عملیات رسانه‌ای ویژه براندازی بود، خیلی زودتر از چیزی انتظارش را داشتند، تمام شد. این شبکه و مشخصا سیما ثابت در روشن نگه داشتن آتش اغتشاشات چه از طریق برنامه‌ها و چه از طریق شبکه‌های اجتماعی بسیار واضح بود و در این مدت نقدهای زیادی هم به او می‌شد. مثلا بارها صحبت از این می‌شد که او مهمان‌هایش را پیش از حضور در برنامه بازجویی می‌کند تا دقیقا چیزی را که می‌خواهد بگویند. برای همین بارها افرادی را در برنامه می‌دیدیم که معلوم نبود از کجا آمده‌اند، آن‌ها فقط می‌آمدند که نظرات ثابت را تایید کنند.

ما اوج اهمیت رفتن ثابت در آستانه سالگرد اغتشاشات است، این نکته مهمی است که اگر به اصطلاح براندازها امیدی به احیای اتفاق‌های سال گذشته داشتند، به هر قیمتی مُهره‌ای چون ثابت را نگه می‌داشتند. چون او به خوبی نقش یک مجری دلسوز مردم را بازی می‌کرد که در پشت پرده برای تجزیه ایران و آشوب کشیدن خیابان‌ها قدم برمی‌داشت.

در نهایت اینکه درست در شرایطی که امثال سیما ثابت، غرب را راهی برای نجات ایران می‌دانستند و بارها از یاری آن‌ها حرف زده بودند، خودشان در بستری که در آن دم از آزادی می‌زدند، نتوانستند دوام بیاورند.