۱۳:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۳۰

یکصد سری جهیزیه به نوعروسان محروم مازندران اهدا شد

یکصد سری جهیزیه به نوعروسان محروم مازندران اهدا شد

کمیته تهیه جهیزیه نوعروسان مازندران نخستین مرحله اهدای جهیزیه را انجام داد و در این مرحله یکصد سری جهیزیه به نوعروسان مناطق اهدا شده است.

به گزارش کاسپین۲۴| کمیته تهیه جهیزیه نوعروسان استان مازندران از اواخر آذر سال گذشته زیرنظر دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران با مشارکت نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) و موسسه خیریه آبشار عاطفه ها فعالیت خود را آغاز کرد. 

هدفمندی اهدای جهیزیه به زوجین نیازمند سطح استان مازندران به عنوان هدف تشکیل این کمیته مطرح شد تا از پراکندگی و ناهماهنگی ها در این زمینه جلوگیری شود. در آغاز تشکیل کمیته اهدای ۶۰۰ سری جهیزیه برنامه ریزی شده بود . 

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت : همزمان با فرمان رهبری مبنی بر انجام جهاد مومنانه ، نخستین سری جهیزیه نوعروسان نیازمند مازندران به آنها اهدا شد . 

سعدیه سهرابی ارزش مجموع جهیزیه های اهدا شده را ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : ارزش هر سری از این جهیزیه ها هم یکصد میلیون ریال است . 

وی با اشاره به اینکه هزینه خرید و تامین این میزان جهیزیه توسط کمیته امداد و آبشارعاطفه های مازندران پرداخت شد ، ادامه داد : در تامین وسایل سعی شده از نظر نوعروسان استفاده شود تا وسایل مورد نیاز برای هر یک از آنها تامین شود در حالی که در گذشته وسایل جهیزیه به صورت متحدالشکل از سوی نهادهای حمایتی تهیه و گاهی وسایلی خریداری می شد که مورد نیاز نبود.

سهرابی تشکیل کمیته تهیه جهیزیه را مفید و موثر توصیف کرد و گفت : یکی از دستاوردهای تشکیل این کمیته افزایش میزان کمک مردمی برای تهیه جهیزیه بود به طوری که قبلا یک نهاد حمایتی با حدود ۲۰ میلیون ریال جهیزیه تهیه می کرد و اما با مشارکت همگانی این رقم به یکصد میلیون ریال افزایش یافت و وسایل بیشتری خریداری شد .

حدود ۵۰۰ هزار نفر از مردم مازندران زیر پوشش ۲ نهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی هستند .  

منبع:ایرنا