۱۷:۵۲ ۱۴۰۰/۲/۲۲

یکهزارو ۹۰۰ پایگاه زکات فطریه مردم مازندران را جمع‌آوری می‌کند

یکهزارو ۹۰۰ پایگاه زکات فطریه مردم مازندران را جمع‌آوری می‌کند

کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی مازندران با توجه به درپیش بودن عید سعید فطر، با استقرار یکهزار و ۹۰۰ پایگاه ثابت و سیار، زکات فطریه مردم این استان در مناطق شهری و روستایی را جمع‌آوری می‌کنند.

به گزارش کاسپین24 | اداره کل بهزیستی مازندران اعلام کرد که با استقرار یکهزار و ۴۰۰ پایگاه ، آماده جمع آوری و تحویل گرفتن زکات فطره شهروندان استان است.

کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران هم از ظرفیت ۳۰۰ مرکز نیکوکاری در محلات و ۲۰۰ پایگاه ثابت در محل مصلی‌های نمازجمعه، مساجد و میادین اصلی شهر کار جمع آوری زکات فطره را انجام می دهد.

زکات فطره را مراجع تقلید تعیین می کنند و مقلدان بر اساس اعلام مراجع تقلید خودشان اقدام به پرداخت زکات فطره می کنند.

مدیرکل بهزیستی مازندران در این باره گفت که بهزیستی استان یکهزار و ۴۰۰ پایگاه ثابت و سیار برای جمع‌آوری زکات فطره مردم در مناطق شهری و روستایی استان در نظر گرفته شده است.

پرداخت فطره با کارت بانکی

فرزاد گوهردهی با اشاره به شرایط حساس کرونایی حاکم بر مازندران ، افزود : با هدف تسریع در فراینده جمع‌آوری و جلوگیری از ازدحام جمعیت، مردم مومن و متدین مازندران علاوه بر پرداخت وجه نقد، می‌توانند با استفاده از دستگاه های کارتخوان که در محل پایگاه ها نصب شده است، از طریق کارت بانکی خود نیز نسبت به پرداخت زکات فطریه اقدام کنند.

وی به مردم خیر و نیکوکار مازندران اطمینان که زکات‌های جمع‌آوری شده بلافاصله پس از شمارش در نخستین روز کاری، بین نیازمندان واقعی استان توزیع می‌شود.

بهزیستی مازندران بیش از ۶۶۴ هزار مددجو را زیرپوشش دارد که از این تعداد بیش از ۶۰ هزار نفر معلول جسمی، حرکتی و ذهنی هستند.

مراکز نیکوکاری پایگاه جمع آوری فطریه

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران هم از استقرار پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطریه در این استان خبر داد و گفت که علاوه بر مساجد، تکایا، بقاع متبرکه و مصلی‌های نمازجمعه، ۳۰۰ مرکز نیکوکاری در محلات و ۲۰۰ پایگاه ثابت نیز با استقرار در تمام میادین اصلی شهر کار جمع‌آوری زکات فطریه مردم را بر عهده دارند.

احمد سعادت با بیان اینکه تمام موسسات خیریه رسمی و غیررسمی، مراکز نیکوکاری، تشکل‌ها، مساجد و بقاع متبرکه باید با مجوز دبیرخانه شورای زکات و با آرم شورای زکات، نسبت به جمع‌آوری زکات فطریه اقدام کنند، گفت: تمام ادارات تابع کمیته امداد شهرستان‌ها در روز عید فطر برای دریافت زکات فطریه دایر هستند.

وی با اشاره به اینکه هیچ فردی حق ندارد با تبلیغ در فضای مجازی و یا دیگر مکان‌هاشماره حساب شخصی خود را برای دریافت زکات فطره اعلام کند و این کار به نوعی جرم تلقتی می شود، گفت : مردم خیر و نوعدوست می‌توانند علاوه بر مراکز اعلام شده ، زکات فطره خود از طریق شماره گیری #۵*۷۷۸۸* با تلفن همراه پرداخت کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد مازندران با بیان اینکه دبیرخانه شورای زکات به تمام موسسه‌های رسمی و غیررسمی، تشکل‌ها، مساجد و بقاع متبرکه طی بخشنامه‌ای ابلاغ کرده است که علاوه بر اعلام شمار حساب حساب بانکی و شماره کارت به این دبیرخانه، باید از این نهاد حمایتی نیز نسبت به دریافت مجوز برای جمع‌آوری زکات فطریه مردم اقدام کنند، گفت که در تمام شهرستان‌ها نیز چهار شماره کارت مجازی که به تایید ادارات کمیته امداد مازندران رسیده است، برای دریافت زکات عام، سادات، مفاره عمد و زکات کفاره غیرعمد نیز در نظرگرفته شده تا مردم نسبت به پرداخت اینگونه زکات نیز اقدام کنند.

وی افزود : با تمهیدات صورت گرفته، علاوه بر مساجد، ۲ هزار شورای زکات نیز در مناطق روستایی، کار جمع‌آوری زکات فطریه مردم را بر عهده دارند تا بین نیازمندان همان منطقه نیز توزیع شود.

او ادامه داد : تمام زکات جمع‌آوری شده در سطح پایگاههای زیر نظر کمیته امداد مازندران ، به حساب شعب مرکزی بانک ملی در استان واریز می‌شود تا بلافاصله در نخستین روز کاری پس از تعطیلات، بین نیازمندان واقعی و مستمند توزیع شود.

وی با بیان اینکه دیگر مراکزی که نسبت به دریافت زکات فطریه مردم اقدام می‌کنند، باید مبالغ جمع‌آوری شده را به همراه فهرست افراد نیازمند به کمیته امداد مازندران ارسال کنند، از همراهی مردم نیکوکار مازندران با کمیته امداد در راستای خدمت رسانی مطلوب به نیازمندان قدردانی کرد و گفت: زکات فطریه جمع آوری شده در اسرع وقت به دست نیازمندان می رسد.

وی افزود: پارسال مردم نوع دوست و خیر مازندرانی، ۶۰ میلیارد ریال زکات فطریه پرداخت کردند که این میزان در مقایسه با سال ماقبل آن ۲ برابر افزایش داشته است.

کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران هم‌اکنون ۸۰ هزار و ۹۲۴ خانوار را زیر پوشش دارد که از این تعداد ۶۷ هزار و ۶۷۳ خانوار معیشت بگیر هستند.



منبع: ایرنا