۱۳:۲۳ ۱۴۰۱/۵/۳۱

۱۱۴ واحد صنعتی مازندران به چرخه تولید بازگشت

۱۱۴ واحد صنعتی مازندران به چرخه تولید بازگشت

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت : در مدت فعالیت یکساله دولت ۱۱۴ واحد تولیدی صنعتی و معدنی راکد احیا و راه اندازی شد.

به گزارش کاسپین24 | جهانگیر بائی لاشکی افزود : با راه اندازی این تعداد واحد صنعتی راکد زمینه اشتغال برای بیش از یکهزار و ۴۰۰ نفر در مازندران ایجاد شده است .

وی ادامه داد : طی یکسال گذشته بیش از ۲۷۰ پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری حدود ۴۶ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی حدود چهار هزار نفر صادر شده است که رشد حدود ۷۰ درصدی در میزان سرمایه گذاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

وی گفت : در یک سال گذشته تا کنون بیش از ۸۸۰ جواز تاسیس صنعتی با پیش بینی سرمایه گذاری حدود ۱۸۹ هزار میلیارد ریال و پیش بینی اشتغالزایی بیش از ۱۷ هزار نفر صادر شده است .

معاون اداره کل صنعت مازندران تعداد طرح های توسعه ای صادره را در یکسال اخیر ۷۸ فقره اعلام کرد و ادامه داد: برای اجرای این طرح ها سرمایه گذاری ۱۹ هزار میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال یک هزار و ۶۰۰ نفر شده است .

وی گفت: تعداد ۱۸ بنگاه تولیدی مجوز تحقیق و توسعه دریافت کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۷۰ درصد رشد داشته است .

به گفته بائی لاشکی تعداد پروانه بهره برداری معدنی پنج فقره است که اشتغالزایی ۱۶۶ نفر و تعداد سه فقره گواهینامه کشف و پنج فقره پروانه اکتشاف صادر شده است .

صادرات محصولات صنعتی مازندران به ۱۰ کشور جهان

وی میزان صادرات غیر نفتی مازندران دریکسال اخیر فعالیت دولت سیزدهم را بیش از ۲۴۰ میلیون دلار با میزان بیش از ۸۸۰ هزار تن و میزان واردات یک هزار و ۶۰میلیون دلاربا 2 هزار و ۵۰۰ تن عنوان کرد .

به گفته معاون صنعت مازندران محصولات صنعتی استان به ۱۰ کشور جهان عراق ، ترکمنستان ، قزاقستان ، روسیه ، ترکیه ، آذربایجان ، امارات ، صربستان ، ازبکستان و ارمنستان صادر شده است .

وی مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه صنعت ، معدن و تجارت مازندران بهره برداری از شرکت پالایش پویای کاسپین با حدود ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغال ۱۱۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: این شرکت تولید هگزان با ظرفیت پنج هزار تن و نرمال پنتال با ظرفیت ۴۰ هزار تن و برش هیدروکربنی حاصل از پالایشگاه نفت ، گاز ، پتروشیمی با ظرفیت پنج هزار تن در سال که در صنایع شیمیایی و پالایشگاهی ورنگ سازی مصرف می شود ،است .

بائی لاشکی توضیح داد : طرح توسعه پالایشگاه شیر شرکت سولیکو کاله با جذب یکهزار و۲۰۰ تن شیر در روز و سرمایه گذاری حدود سه هزار میلیارد تومان که برای حدود ۶۰۰ نفر اشتغالزایی می کند ، در حال اجرا است.

وی همچنین ادامه داد : قرارداد شرکت چوب و کاغذ مازندران با وزارت آموزش و پرورش برای چاپ کاغذ کتاب های مدارس کشور به میزان ۳۰ هزار تن و قرارداد با وزارت ارشاد برای تولید ۱۰ هزار تن کاغذ چاپ نشریات از دیگر اقدامات مهم دولت در مازندران است .


منبع : ایرنا