۱۷:۴۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۷

۱۲هزار درخواست زمین در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین ثبت شد

۱۲هزار درخواست زمین در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین ثبت شد

استاندار مازندران گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۹ درخواست زمین در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین ثبت شده است.

به گزارش کاسپین24 | سیدمحمود حسینی‌پور شنبه ۱۶ دی ماه امسال در جلسه نرم‌افزار پنجره واحد زمین در سالن شهید رجایی استانداری مازندران اظهار کرد: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با دو هدف کلی پیشگیری از مفاسد زمین‌خواری و سامان‌دهی نحوه ارائه خدمات حوزه زمین و ساختمان راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه این سامانه قابلیت شناسایی تخلفات زمین‌خواری و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی حساس کشور را با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای فراهم خواهد کرد،گفت: همچنین نظارت مستقیم بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط نیز خواهد داشت.

استاندار مازندران با اعلام اینکه ۱۲ هزار و ۵۰۹ درخواست زمین در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین ثبت شده است، گفت: هر ماه ۳ هزار درخواست در این سامانه ثبت می‌شود که ۸۵ درصد به استعلامات پاسخ داده شد.

حسینی‌پور با تاکید بر اینکه با توجه به تاکید رئیس جمهور، همکاری همه دستگاه‌های اجرایی را در اجرای این سامانه مهم است، خاطرنشان کرد: تمامی نقل و انتقالات و فعالیت‌ها باید در این سیستم ثبت شود البته دوره آموزشی نیز برای اجرای این کار ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: به‌دنبال این هستیم تا عکس سه‌بعدی در حوزه زمین در استان با جدیدترین نرم‌افزار برداشته شود و مذاکرات نیز با سازمان جغرافیایی انجام شد.

استاندار مازندران یادآور شد: مردم نیز می‌توانند گزارش زمین‌خواری را در این سامانه ثبت کنند.


منبع : فارس