۱۵:۴۰ ۱۴۰۰/۳/۹

۱۲ زندانی جرایم غیرعمد مازندران با پویش مجازی آزاد شدند

۱۲ زندانی جرایم غیرعمد مازندران با پویش مجازی آزاد شدند

رئیس ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند مازندران از فراهم شدن زمینه آزادی ۱۲ زندانی جرایم غیرعمد و نیازمند استان با برگزاری یک پویش مجازی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی از این طریق خبر داد.

به گزارش کاسپین24 | غلامرضا عشریه گفت که این پویش مجازی دیروز با برگزاری کنسرت مجازی محسن چاووشی خواننده مشهور کشور برگزار شد و شرکت کنندگان مازندرانی مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کمک کرده اند که برای آزادی این تعداد زندانی جرایم غیرعمد کفایت می کند.

وی افزود : این مقدار کمک در کمتر از ۱۲ ساعت از طریق استوری محسن چاووشی در فضای اینستاگرام از سوی طرفدارانش به حساب ستاد دیه استان مازندران واریز شده است.

عشریه ضمن قدردانی از این برگزاری این کنسرت مجازی بویژه چاووشی و طرفدارنش گفت که شرکت کنندگان در این پویش مجازی بین ۲ هزار تومان تا ۱۰۰ هزار تومان کمک کردند.

 رییس ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند مازندرانافزود : از امروز پرونده آزادی ۱۲ زندانی غیر عمد مالی استان که از قبل تمامی بررسی های کارشناسی آن صورت گرفته است، به جریان می افتد.

وی همچنین با اشاره به کمک ۱۸۰ میلیارد ریالی خیرین استان در قالب جشن گلریزان در ماه رمضان سال جاری ، گفت : پرونده ۴۰۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مشمول آزادی با کمک ستاد دیه نیز در حال بررسی برای برخورداری از این کمک‌ها است.

عشریه با بیان این که سال گذشته با تخصیص ۱۶۰ میلیارد ریال وام و کمک خیرین ۵۴۸ زندانی غیرعمد مازندران از زندان آزاد شده بودند، توضیح داد: وام ها به حساب اجرائیات احکام دادگستری شهرستان های استان واریز می شود و پس از بررسی پرونده‌ها در قالب بدهی زندانی به حساب طلبکاران واریز می گردد.

مهریه ، ورشکستگی مالی غیر کلاهبرداری ، تصادفات منجر به جرح و فوت و حوادث کارگاهی از جمله جرائمی غیرعمدی هستند که مرتکبان آن در صورت ادای دین به طرف خسارت دیده و کسب رضایت شاکی از زندان آزاد می شوند.

ستاد مردمی دیه یک موسسه مردم نهاد است که در اواخر سال ۱۳۶۹ با هدف کمک به آزاد سازی زندانیانی که به علت نداشتن توانایی در پرداخت دین (حق الناس) در جرائم غیرعمد مانند بدهی دیه ناشی از سوانح رانندگی و حوادث کارگاهی، محکومیت های مالی مانند صدور چک های غیر کلاهبرداری، مهریه معقول و نفقه در حبس هستند، تشکیل شد و اکنون در تمامی مرکزهای استان ها دارای نمایندگی است.



منبع: ایرنا