۱۳:۴۲ ۱۴۰۲/۵/۲۴
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران:

۱۳۰ تن برنج شیرودی از کشاورزان مازندران خریداری شد

۱۳۰ تن برنج شیرودی از کشاورزان مازندران خریداری شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از خرید بیش از ۱۳۰ تن برنج پرمحصول شیرودی از شالیکاران استان خبر داد.

به گزارش کاسپین24 | عباسعلی وفائی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از کشاورزان و با گذشت یک هفته از آغاز خرید برنج در استان مازندران، تاکنون ۱۳۲ تن برنج شیرودی از شالیکاران مازندرانی خریداری شده است.

او افزود: پس از اصلاح قیمت خرید برنج توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و ابلاغیه جدید شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، طرح حمایتی خرید برنج با استقبال شالیکاران مازندرانی روبرو شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران ادامه داد: تاکنون قرارداد تحویل ۶ هزار و دویست تن برنج پرمحصول با شالیکوبی‌ها و تشکل‌های صنفی استان امضا شد.

او گفت: نرخ جدید خرید انواع برنج براساس حداکثر ۸ درصد شکستگی از قرار هر کیلوگرم برای برنج‌های ندا ۳۵ هزار و ۳۰۰ تومان و شیرودی ۴۰ هزار و ۵۰۰ تومان و فجر ۴۶ هزار و ۶۵۰ تومان در بسته بندی‌های ۱۰ کیلویی تعیین شده است.

وفائی نژاد شرط خرید این محصولات را به دور بودن از آسیب‌ها یا شرایط غیر بهداشتی یا حشره زدگی اعلام کرد و افزود: خرید توافقی برنج‌های پرمحصول پس از هماهنگی و انجام تمهیدات لازم و عقد قرارداد با شالیکوبی داران و تشکل‌های صنفی معرفی شده از سوی اتحادیه شرکت‌های تعاونی شالیکوبی داران در سطح شهرستان‌های گلوگاه تا نور انجام می‌پذیرد.


منبع : باشگاه خبرنگاران