۱۲:۱۲ ۱۴۰۰/۱۰/۲۰

۱۵ مدال رنگارنگ، ارمغان دانش‌آموزان المپیادی برای مازندران

۱۵ مدال رنگارنگ، ارمغان دانش‌آموزان المپیادی برای مازندران

رئیس اداره استعداد‌های درخشان آموزش و پرورش مازندران از کسب ۱۵ مدال رنگارنگ توسط دانش آموزان المپیادی استان خبر داد.

به گزارش کاسپین24 | عاطفه شورزندی از کسب ۱۵ مدال رنگارنگ توسط دانش آموزان المپیادی استان مازندران در المپیاد علمی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ خبر داد.

۱۱ هزار و ۷۱ نفر-رشته از مازندران در مرحله اول المپیاد های علمی دانش‌آموزی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ شرکت کرده بودند که در مرحله اول ۹۴۷ نفر و در مرحله دوم ۲۳ نفر پذیرش شدند.

رقابت دانش آموزان مازندرانی با دانش آموزان کشور در تابستان امسال و در المپیادهای مختلف کلید خورد و در نهایت دانش آموزان مازندرانی از مدارس شهیدبهشتی آمل، بابل، بهشهر، تنکابن، ساری، نکا و مدارس فرزانگان نوشهر و آمل موفق به کسب ۱۵ مدال رنگارنگ از این المپیادها شدند.

المپیاد‌های علمی دانش آموزی هر ساله برای دانش‌آموزان دبیرستانی کشور با هدف شکوفایی استعداد دانش آموزان، ارتقای سطح علمی آنان و انتخاب تیمی حداکثر ۶ نفره برای شرکت در المپیاد‌های علمی جهانی برگزار می‌شود.

رشته‌های ادبی، ریاضی، فیزیک، زیست‌شناسی، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، شیمی، نانو تکنولوژی، کامپیوتر، نجوم و اخترفیزیک و جغرافیا و تفکر و کارآفرینی و علوم زمین از رشته‌هایی هستند که دانش آموزان سراسر کشور در آن با یکدیگر رقابت می‌کنند

برندگان این المپیاد‌ها نخبه حساب می‌شوند و علاوه بر مزیت‌هایی که در کنکور سراسری خواهند داشت از مزایای بنیاد نخبگان نیز بهره می‌برند.

به گفته شورزندی ۶مدال طلا که ۴ مدال معاف از کنکور می‌باشد، ۴ مدال نقره که دو مدال امتیاز ۲۰ درصد کنکور دارد و ۵ مدال برنز که دو مدال امتیاز ۲۰ درصد کنکور دارد سهم دانش‌آموزان مازندرانی از المپیاد ۱۴۰۰-۱۳۹۹ بود.


منبع : باشگاه خبرنگاران