۱۳:۳۸ ۱۴۰۱/۹/۲۳

۲۱ محکوم به قصاص در مازندران از پای چوبه دار نجات یافتند

۲۱ محکوم به قصاص در مازندران از پای چوبه دار نجات یافتند

رئیس کل دادگستری مازندران از رهایی ۲۱ محکوم به قصاص از پای چوبه دار از ابتدای سال جاری تاکنون در استان خبر داد.

به گزارش کاسپین24 | حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری، اظهار کرد: در راستای سیاست‌های قوه قضائیه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری و اخذ رضایت از شاکیان که در قالب اولویت‌های مهم در دستور کار قرار دارد، با استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف واداره کل زندان های استان، ازابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۱ مورد محکوم به قصاص به صورت قطعی از چوبه‌دار رهایی یافتند و۴۳ مورد نیز به صورت غیر قطعی و درحال پیگیری است.

رئیس کل دادگستری مازندران، افزود: در مورد دو پرونده نیز پس از تشکیل جلسات متعدد و استفاده از ظرفیت‌های مختلف دادگستری استان، شوراهای حل اختلاف و اداره کل زندان‌های استان با گذشت توسط اولیای دم به تاسی از سیره اهل بیت(ع) و به حرمت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) ۲ زندانی محکوم به قصاص در مازندران از چوبه‌دار رهایی یافتند که یکی از محکومین پس از ۱۳ سال تحمل زندان به آغوش خانواده برگشت.

این مسئول با تحسین گذشت بسیار ارزشمند اولیای دم، یادآور شد: رضایت خداوند در مصالحه، برادری و گذشت است؛ آموزه‌های دینی ما به ترویج فرهنگ عفو، گذشت و آثار آن تاکید فراوان داشته است. تا جائی که امیرالمومنین (ع) در حدیثی فرموده‌اند، لذتی که در عفو وجود دارد در انتقام نیست.


منبع : ایسنا