۱۲:۴۴ ۱۳۹۹/۳/۲۵
مدیرعامل آب منطقه ای مازندران:

۲۳ هزار چاه غیرمجاز کشاورزی در مازندران ساماندهی شد

۲۳ هزار چاه غیرمجاز کشاورزی در مازندران ساماندهی شد

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران از تعیین تکلیف و ساماندهی ۲۳ هزار فقره چاه های بدون پروانه کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش کاسپین24|محمدابراهیم یخکشی در جلسه شورای حفاظت منابع آبی استان با تشریح اقدامات انجام شده در زمینه تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه قبل از قانون (قبل از سال ۸۵) گفت: طی چهار سال گذشته از ۵۷ هزار حلقه چاهی که در سامانه این شرکت به عنوان چاه‌های فاقد پروانه قبل از قانون وجود دارد، علی رغم اطلاع رسانی مکرر تاکنون فقط ۲۳ هزار نفر برای تشکیل پرونده مراجعه کردند.

وی افزود: باتوجه به محدودیت‌های اجرای تعیین تکلیف اینگونه چاه‌ها به ناچار باید نسبت به تعیین تکلیف اینگونه چاه‌ها اقدام کنیم و این چاه‌ها را باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

یخکشی ادامه داد: عدم مراجعه مالکین اینگونه چاه‌ها به منزله عدم نیاز آنها به آب اختصاص شده و به تبعه آن عدم نیاز به سوخت و برقی کردن چاه و سایر خدمات بوده ضمن آنکه قانون به ما تکلیف کرده برای جبران خسارت به آب زیرزمینی از بهره برداران غیر مجاز آب زیرزمینی جریمه اخذ و به خزانه واریز شود.

مهدی رازجویان معاون استاندار مازندران نیز گفت: حداکثر مدت یک ماه به کلیه مالکان چاه‌های غیرمجاز به صورت کتبی اخطار تا نسبت به تعیین تکلیف چاه خویش اقدام کنند.

وی ادامه داد: درصورت عدم مراجعه مالکان چاه‌های مذکور، شرکت آب منطقه‌ای مازندران نسبت به جابجایی تخصیص آب این گونه چاه‌ها به چاه‌های جدید قبل از سال ۸۵ در همان منطقه که اسامی آنها در سامانه این شرکت قرار ندارد اقدام و بر اساس ضوابط و مقررات قانونی نسبت به صدور مجوز اقدام کنند.

منبع:مهر