۱۷:۲۲ ۱۴۰۱/۱۰/۷

۳۰۰ تُن برنج پرمحصول در مازندران خریداری شد

۳۰۰ تُن برنج پرمحصول در مازندران خریداری شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون ۳۰۰ تن برنج در استان خریداری شده است.

به گزارش کاسپین24 | حسن عنایتی بعدازظهر چهارشنبه در ستاد تنظیم بازار با اشاره به افزایش بهره وری در تولید محصولات مختلف اظهار داشت: در حال حاضر قیمت مرغ و شکر از قیمت مصوب پایین‌تر است.

وی با اشاره به خرید توافقی ۳۰۰ تن برنج پرمحصول از کشاورزان گفت: قیمت برنج ندا در حال حاضر ۳۵ هزار تومان و نرخ برنج شیرودی بین ۴۳ تا ۴۵ هزار تومان است و با همکاری سازمان اتکا و تعاون روستایی هشت مرکز خرید راه اندازی شده است.

وی قیمت پایه خرید برنج رقم ندا را ۳۳ هزار تومان و شیرودی را ۴۱ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: اولین محموله به میزان ۲۴۰ تن خریداری شد و تا دو روز آینده پول کشاورزان پرداخت می‌شود.

عنایتی یادآور شد: درتلاش هستیم تا شرایط بهتری برای تولید محصولات کشاورزی فراهم کنیم و اولویت اول خرید برنج از طرف‌های کشت قراردادی بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۳۹ میلیارد تومان مباشران برای اجرای کشت قراردادی برنج مطالبات دارند، گفت: کمترین میزان خرید برنج را در بهنمیر و جویبار و بیشترین میزان خرید در ساری بوده است.

وی با اشاره به بازار تولید مرغ در استان از راه اندازی سامانه هوشمند توزیع مرغ در استان خبر داد و گفت: در این سامانه وضعیت تولید تا عرضه مرغ در استان مدیریت و رصد می‌شود.


منبع : مهر