۱۲:۱۶ ۱۴۰۰/۱۰/۱۱

۳۱ هزار بانوی خانه دار زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی

۳۱ هزار بانوی خانه دار زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی

بیش از ۳۱ هزار بانوی مازندرانی زیر پوشش بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی قرار دارند.

به گزارش کاسپین24 | سید علی اصغر محمودی مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با بیان اینکه حدود ۳۱ هزار و ۴۱۴ بانوی مازندرانی زیر پوشش بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی قرار دارند، گفت: این پوشش بیمه‌ای از آذرماه سال ۱۳۸۷ به زیرگروه بیمه مشاغل آزاد اضافه شده است.

او گفت:تمامی بانوان ۱۸ تا ۵۰ سال غیرشاغل که فاقد پوشش‌های بیمه‌ای هستند می‌توانند در قالب بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی انعقادقرارداد کرده و در آینده حقوق بازنشستگی دریافت نمایند.

محمودی گفت: بازنشستگی حداقل تعهد این بیمه بوده و دامنه تعهدات ازکارافتادگی و بازماندگان و پوشش درمان نیز با تغییر نرخ انتخابی توسط متقاضی، به آن افزوده می‌شود.

او با اشاره به اینکه بر این اساس حداقل نرخ بیمه این گروه در امسال ۳۱۸ هزار تومان و حداکثر آن با احتساب درمان ۵۵۰ هزار تومان، گفت: علاقمندان می‌توانند جهت انعقاد قرارداد بدون مراجعه به شعب و صرفاً از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir پس از ایجاد حساب کاربری (ثبت نام) از مسیر منوی بیمه شدگان، بیمه‌های خاص اقدام کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان این گروه در ابتدای سال حدود ۲۷۰۲۵ نفر بوده، از افزایش ۱۶ درصدی افراد تحت پوشش در این بخش تا پایان شهریورماه خبر داده و گفت: اجرای طرح گسترده بیمه فراگیر خانواده ایرانی در ماه‌های اخیر در روند استقبال بانوان مازندرانی همراه بوده است.


منبع : باشگاه خبرنگاران