۱۴:۰۱ ۱۳۹۹/۲/۳۰
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران :

۳۵ هزار خانوار مازندرانی بسته معیشتی کرونایی دریافت کردند

۳۵ هزار خانوار مازندرانی بسته معیشتی کرونایی دریافت کردند

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت که افزون بر ۳۵ هزار خانوار آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا در استان بسته معیشتی دریافت کردند.

به گزارش کاسپین24|روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران ، ارزش بسته معیشتی پرداختی به این خانوارها را بین ۲ تا ۶ میلیون ریال اعلام کرد و افزود : دولت برای ماه مبارک رمضان هم با هدف کمک بیشتر به این خانوارها ارزش بسته ها را تا دو برابر افزایش داد.

کامران اصغری پرداخت تسهیلات ۱۰ میلیون ریال قرض الحسنه به تمام یارانه بگیران را از دیگر کمک های دولتی به خانوارها در دوران کرونایی اعلام کرد و اظهار داشت : بر اساس برنامه ریزی ۱۳ کسب و کار آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا نیز از اول خرداد امسال تسهیلات ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون ریالی با سود ۱۲ درصدی با شرط حفظ اشتغال دریافت خواهند کرد.

دبیر شورای اشتغال و سرمایه گذاری مازندران در مورد پرداخت بیمه بیکاری به کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی در استان نیز گفت : حدود ۳۷ هزار کارگر تحت پوشش تامین اجتماعی در سامانه بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کردند.

اصغری اضافه کرد : در راستی آزمایی اولیه حدود ۳۰ هزار کارگر مشمول دریافت مستمری بیمه بیکاری شدند که فهرست این افراد برای پرداخت در اختیار اداره کل تامین اجتماعی استان قرار گرفته است.

وی پرداخت بیمه بیکاری به کارگران مشمول را منوط به تایید فهرست از سوی تامین اجتماعی براساس شرایط قانونی از جمله پرداخت تعرفه بیمه کاری از سوی کارفرمایان در زمان بیمه سپاری اعلام کرد.

پیش از این تامین اجتماعی مازندران اعلام کرده بود که پس از پالایش فهرست ، حدود سه هزار و ۵۰۰ کارگر مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند. با این وصف با گذشت حدود سه ماه از شیوع ویروس کرونا در استان و آغاز به کار سامانه ثبت نام بیمه بیکاری، تاکنون بیمه بیکاری هیچ یک از کارگران در سطح ملی و استانی واریز نشده است.

تامین اجتماعی دلیل تاخیر را عدم تامین مالی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام کرد ولی چند روز پیش سازمان مدیریت بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا حدود یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای بیمه بیکاری به تامین اجتماعی اختصاص داد.

بر اساس آمارهای رسمی حدود ۸۰۰ هزار نفر در کشور برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کردند. ثبت نام از بیکاران کرونایی تا فردا ۳۱ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

ویروس کرونا سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی دو بیمار مبتلا در بابل در استان مازندران شیوع یافت و هم اکنون حدود ۳۵۰ بیمار مبتلا به این ویروس در سطح بیمارستان های دو دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران تحت درمان قرار دارند.

همچنین بر اساس اعلام وزارت بهداشت تا ۲۹ اردیبهشت ۱۲۲ هزار و ۴۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و آمار جان باختگان کرونا هم به هفت هزار و ۵۷ نفر رسید.

منبع:ایرنا