۱۸:۴۷ ۱۴۰۲/۱/۲۲

۴۵ هزار پرونده قضایی در مازندران منجر به سازش شده است

۴۵ هزار پرونده قضایی در مازندران منجر به سازش شده است

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به نقش شوراهای حل اختلاف گفت: سال قبل ۴۵ هزار فقره پرونده در این شورا منجر به صلح و سازش شده است.

به گزارش کاسپین24 | حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق اکبری افزود: پارسال بیش از ۲۲۶ هزار و ۲۷۶ فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف استان مازندران رسیدگی و مختومه شده است.

وی هدف شوراهای حل اختلاف را ترویج فرهنگ صلح و سازش عنوان کرد و گفت: فعالیت شوراها نقش بسزایی در کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری ها داشته و این امر ضرورت وجود شوراها را بیان می کند.

رییس شورای قضایی استان همچنین اظهار داشت: در یک سال گذشته تعداد ۱۴۲ هزار و۱۶۱ پرونده قابلیت صلح وسازش داشته که از این تعداد ۴۵ هزارو ۴۴۴ فقره منجر به صلح و سازش گردیده است.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری بیان داشت: با همکاری اعضای شورای حل اختلاف استان در سال ۱۴۰۱ از تعداد ۲۲۵هزارو ۳۶ فقره پرونده وارده محاکم شورای حل اختلاف تعداد ۲۲۶هزارو۲۷۶ فقره پرونده با همت و تلاش همکاران شورای حل اختلاف استان مختومه شده است.

رییس کل دادگستری استان مازندران در خصوص عملکرد و جایگاه شوراهای حل ختلاف بیان داشت: خوشبختانه درسال گذشته اقدامات خوبی دربرقراری صلح وسازش ورسیدگی به پرونده ها صورت گرفته وامیدواریم این روند درسال جدید روبه رشد باشد.


منبع : ایرنا