۱۷:۵۱ ۱۴۰۰/۲/۱۵
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران

۶۷ هزار حامی ایتام در مازندران جذب می شود

۶۷ هزار حامی ایتام در مازندران جذب می شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت: تا پاین ماه رمضان جاری ۶۷ هزار حامی ایتام جذب و بر سرانه حمایتی افزوده می شود.

به گزارش کاسپین24 | حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه سه شنبه شب در جلسه مفتاح‌الجنه مجازی که با حضور جمعی از مسئولان و خیرین فریدونکنار در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد گفت: قیمت روز ۱۳ گروه غذایی در ۷۸ نقطه مازندران را زیر نظر داریم و با بررسی ما سیر شدن شکم یک نفر نیاز به درآمدی به میزان ۷۵۰ هزار تومان در ماه دارد.

وی با بیان اینکه مستمری پرداختی از سوی کمیته امداد کفاف زندگی مددجویان را نمی‌دهد افزود: بالاترین مستمری که برای خانواده‌های پنج نفره پرداخت می‌شود تنها شکم یک نفر و نصف را سیر می‌کند.

وی با اشاره به تأثیر رزمایش همدلی و مواسات، کمک مومنانه، توزیع غذای گرم و همایش‌های این چنین در معیشت نیازمندان بیان کرد: کمک‌های خیرین در این بخش موجب شد تا خانواده‌ها نفسی راحت بکشند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با عنوان اینکه خانواده‌های نیازمند با مشکلات فرهنگی، اشتغال، مسکن و معیشتی روبرو است، تصریح کرد: رزمایش کمک مومنانه بخشی از مشکلات معیشتی نیازمندان را برطرف کرده است.

وی با بیان اینکه در طرح ایران مهربان ۳ هزار نفر یتیم و در طرح محسنین هشت هزار و ۹۰۰ نفر شناسایی شدند ادامه داد: ۳۲ هزار نفر حامی برای طرح محسنین و ایران مهربان در استان مازندران داریم که با کمک این خیرین سرانه ایتام به ۳۰۰ هزار تومان رسید.

وی با بیان اینکه قصد داریم تا پایان ماه مبارک رمضان ۶۷ هزار حامی برای حمایت جذب کنیم عنوان کرد: اگر تعداد حامیان را ۶۷ هزار نفر برسانیم حتی با ۱۰ هزار تومان در ماه می‌شود در سال ۱۲۰ هزار تومان دریافت کرد که سرانه را در طرح محسنین و ایتام به یک میلیون تومان افزایش می‌دهد.



منبع: مهر