۱۷:۲۴ ۱۴۰۱/۱/۲۱

۶ مازندرانی در ترکیب تیم ملی کشتی آزاد

۶ مازندرانی در ترکیب تیم ملی کشتی آزاد

رئیس هیئت کشتی مازندران گفت: با نظر کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ۶ آزادکار مازندرانی برای اعزام به مسابقات قهرمانی‌ آسیا در ترکیب تیم ملی قرار گرفتند.

به گزارش کاسپین24 | عسگری محمدیان اظهار کرد: کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان پس از برگزاری سومین و آخرین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا که ۳ و ۴ اردیبهشت به میزبانی مغولستان برگزار می‌شود، از بین ۲۷ کشتی‌گیر دعوت شده به این اردوی تیم آماده‌سازی که ۱۸ نفرشان مازندرانی هستند در نهایت ۶ آزادکار این استان را به عنوان اعضای تیم ملی انتخاب کردند.

وی افزود: در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا مؤمنی، در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد، در وزن ۷۰ کیلوگرم محمدمهدی یگانه جعفری، در وزن ۷۹ کیلوگرم علی سوادکوهی، در وزن ۹۲ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور و در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدحسین محمدیان صاحب دوبنده تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان در مسابقات قهرمانی آسیا شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر ۶ کشتی‌گیر مازندرانی انتخاب شده برای تیم ملی، سه مربی کشتی هم از مازندران همراه با تیم ملی به مغولستان اعزام می‌شوند. مصطفی میرعمادیان از ساری، بهنام احسان‌پور از بهشهر و اباذر اسلامی از محمودآباد سه مربی از چهار مربی عضو کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد در این مسابقات هستند که زیر نظر پژمان درستکار هدایت کشتی‌گیران را به عهده دارند.

رئیس هیئت کشتی مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که در سال جاری چهار جام مهم قهرمانی آسیا، بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، بازی‌های آسیایی هانگژو و مسابقات قهرمانی جهان را در پیش داریم، این فرصت برای تعداد بیشتری از کشتی‌گیران ایجاد شده که بتوانند در عرصه‌های بین‌المللی حضور یابند و بدرخشند که امیدواریم سهم مازندران مانند همیشه از این افتخارآفرینی‌ها بیشتر باشد.

محمدیان به انتخاب دو فرنگی‌کار مازندرانی به عنوان ملی‌پوشان ایران برای حضور در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا نیز اشاره کرد و گفت: پیش‌تر با نظر کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی به سرمربیگری محمد بنا، دو فرنگی‌کار مازندرانی هم اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب شدند. در مجموع هشت نفر از مجموع ۲۰ کشتی‌گیران ایران در مسابقات آزاد و فرنگی کشتی قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ مازندرانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: ناصر علیزاده از آمل در وزن ۸۷ کیلوگرم و مهدی بالی از نوشهر در وزن ۹۷ کیلوگرم دوبنده تیم ملی کشتی فرنگی را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در اختیار گرفتند و پایان این ماه در اولان‌باتور روی تشک می‌روند.

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۳۰ و ۳۱ فروردین و مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۳ و ۴ اردیبهشت امسال در شهر اولان‌باتور کشور مغولستان برگزار می‌شود.


منبع : ایرنا