به گزارش کاسپین24| سینا قربانی کارشناس رسانه در برنامه تلویزیونی زنده باد زندگی،گفت: استفاده از هر محصول جعلی میتواند تاثیرات جبرانناپذیری را به دنبال داشته باشد؛ اخبار جعلی نیز همینطور است، فیک نیوزها افکار عمومی را هدف می گیرند و با تولید و توزیع اخبار جعلی به دنبال تاثیرگذاری بر باورها و رفتارهای مردم هستند.
وی تصریح کرد:نتیجه پژوهش ۱۱ ساله موسسه تکنولوژی "ماساچوست" بر روی ۱۲۶ هزار فیکنیوز (Fake News) منتشر شده در توییتر نشان داده که اشتیاق مردم برای باز نشر اخبار غیرموثق، 70 درصد بیشتر از اخبار واقعی است.