۱۹:۱۷ ۱۴۰۰/۸/۴
1.6K
بنزین|

روایتی از اختلال در پمپ بنزین‌ها

به گزارش کاسپین24 | سینا قربانی کارشناس ارشد رسانه با بیان اینکه اختلال در سامانه کارت سوخت سبب انتشار روایات‌های متفاوتی در فضای مجازی شد، گفت: مردم برای پذیرش یا رد این روایت‌ها اخبار را از منابع رسمی باید دنبال کنند.

او افزود: برخی رسانه‌های معاند همزمان با پوشش گسترده اختلال سامانه هوشمند توزیع سوخت در تلاش هستند با الحاق پیوست رسانه‌ای به این اتفاق به اهداف خود برسند.

این کارشناس ارشد رسانه تحریک ذهن کاربران برای یادآوری اتفاقات آبان ۹۸، ایجاد شایعه برای مسلط کردن روایت در رابطه با افزایش احتمالی قیمت حامل های انرژی، القا ناامیدی به جامعه، ایجاد التهاب و ترس در ذهن مخاطبان، خرابکاری فیزیکی در تجمعات احتمالی و کنترل ذهن برای در دست گرفتن رفتار بعدی کاربران را از جمله این اهداف اعلام کرد.

سینا قربانی بر ضرورت هوشیاری مردم و رسانه‌ها در بازنشر مطالب تاکید کرد و ادامه داد: دستگاه‌های متولی در حوزه کارت‌های سوخت برای خنثی کردن این اهداف باید علاوه بر سرعت در پاسخگویی به ابهامات و شایعات، رسانه‌های رسمی را نیز از دلایل ایجاد این بحران مطلع کنند

او گفت: منابع غیر رسمی، رسانه‌های زرد و رسانه‌های بیگانه اهدافی را برای ملتهب کردن ذهن مخاطب دنبال می‌کنند که مردم باید هوشیار باشند و مسئولان نیز باید به پرسش‌ها و ابهامات پاسخ درستی بدهند.


دانلود ویدیو