۱۹:۴۶ ۱۴۰۲/۱۲/۳
سینا قربانی:

آرایش رسانه‌های ضدایرانی تهاجمی شده است

آرایش رسانه‌های ضدایرانی تهاجمی شده است

همزمان با آغاز تبلیغات داوطلبین مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، رسانه‌های فارسی زبان خارجی، آرایش محتوایی سازمان‌های خود را تهاجمی کرده‌اند.

به گزارش کاسپین24 | تحلیلگر و کارشناس مسائل رسانه در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما مازندران، گفت: رسانه‌های ضدایرانی با هدف اختلال در سیستم محاسباتی افکارعمومی و نهایتا کنترل رفتار مردم برای جلوگیری از مشارکت در انتخابات وارد مرحله عملیات روانی تهاجمی شده‌اند.

سینا قربانی افزود: تحریک ذهنی و عملیات روانی ذیل موضوعات اقتصادی، معیشتی و کارآمدی ساختار، ماموریت سازمان‌های رسانه‌ای فارسی‌زبان وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

او با اشاره بر اینکه اتاق‌های عملیات روانی خارجی به صورت ترکیبی در دو حوزه سایبری و محتوایی در حال عملیات هستند، افزود: بزرگ‌نمایی مشکلات کوچک در استان‌ها، تحریک اقلیت‌ها، دروغ‌پراکنی در حوزه آمار‌های اقتصادی، انتشار تحلیل‌های وارونه اقتصادی مبنی بر افزایش چشم‌گیر قیمت ارز و طلا در فردای پس از انتخابات، برجسته کردن مجدد تصاویر و داستان زندگی برخی از کشته شدگان ناآرامی‌های پاییز ۱۴۰۱ برخی از محور‌های عملیاتی رسانه‌های فارسی زبان خارجی است.

سینا قربانی، می‌افزاید: آنچه که رسانه‌های ضدایرانی به دنبال آن هستند نشان دادن یک واقعیت وارونه از وضعیت ایران است و در صدد آن هستند تا با بمب‌باران اطلاعاتی و ایجاد مقطعی یک وارونگی ذهنی از مشارکت مردم در انتخابات جلوگیری کنند.

این کارشناس مسائل رسانه، گفت: رسانه‌های ضدایرانی با آغاز یک عملیات گسترده دروغ‌پراکنی و کژآگاه‌سازی می‌خواهند جلوه بدهند که جمهوری اسلامی ایران دارای سلسله نقاط ضعفی است که هر روز عمیق‌تر و علاج‌ناپذیرتر می‌شود و مشارکت در انتخابات تاثیری بر ترمیم و رفع مشکلات مردم ندارد.

این تحلیلگر مسائل رسانه افزود: بر خلاف این تصویرسازی رسانه‌های خارجی، خودِ غربی‌ها به خصوص آمریکایی‌ها، اتفاقا بر این باور هستند که ایران دارای سلسله نقاط قوتی است که انتخابات و مردم نیز یکی از همین ارکان قدرت و قوت محسوب می‌شود و این عملیات روانی گسترده برای وارونه جلوه دادن واقعیت‌های ایران، صرفا یک مصرف داخلی برای فریب افکارعمومی در مقاطع خاص دارد.


منبع : خبرگزاری صدا وسیما