۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۶/۱۳

آغاز اعزام هوایی زائران اربعین از ۲۱ شهریور

آغاز اعزام هوایی زائران اربعین از ۲۱ شهریور

مدیر کل فرودگاه‌های مازندران گفت: زائران اربعین با ۷ پرواز از فرودگاه بین المللی شهدای ساری به نجف اعزام خواهند شد.

به گزارش کاسپین24 | سعدالله وطن‌خواه امروز با اشاره به اینکه براساس دستورالعمل اعلامی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت‌های بومی وظیفه نقل و انتقال زائران را متعهد شده‌اند، اظهار کرد: چنانچه تقاضای سفر بیشتر باشد شرکت هواپیمایی آمادگی برنامه ریزی و افزایش پروازها در مسیر ساری_نجف و بالعکس را دارد.

وی افزود: در طول مدت سفر مشتاقان اربعین و حرم ابا عبدالله الحسین(ع)، با راه‌اندازی موکب ویژه اربعین در فرودگاه بین المللی شهدای ساری و پذیرائی از زائران، شور و حال سفرهای پیاده روی سنوات گذشته برای دوستداران حریم حسینی تداعی خواهد کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران بیان کرد: بر اساس دستورالعمل‌های صادره، زائران باید حتما" دو دوز واکسن زده و تائیدیه لازم هنگام سفر بهمراه داشته باشند، همچنین تائیدیه تست منفی PCR و ویزای معتبر صادره از کشور عراق از الزامات سفر است.

وطن‌خواه یادآور شد: کسانی که مدارک فوق الذکر را در هنگام سفر درفرودگاه به همراه نداشته باشند از مسافرت آنان ممانعت خواهد شد.

وی رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی در محیط فرودگاه و سطوح ترمینال‌ها از الزامات فرودگاهی دانست و خاطرنشان کرد: تمامی پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه رعایت می‌شود و مردم و مسافران نیز ملزم به رعایت آنها به‌ویژه استفاده از ماسک در تمامی مراحل و فرآیندهای تشریفات پروازی هستند.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران در پایان گفت: اولین گروه از زائران حرم حسینی بیست و یکم شهریور ماه راس ساعت ۱۴:۳۰ از فرودگاه شهدای ساری عازم نجف اشرف خواهند شد.


منبع : فارس