۱۹:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۳

آغاز تبلیغات داوطلبان مجلس شورای اسلامی

آغاز تبلیغات داوطلبان مجلس شورای اسلامی

تبلیغات نامزد‌های دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد امروز پنجشنبه آغاز شد.

به گزارش کاسپین24 | مدیرکل صدا و سیمای استان مازندران افزود: پخش تبلیغات و مناظره نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از امروز پنجشنبه سوم اسفند در ۹ شبکه انتخاباتی آغاز شده است و تا ساعت هشت صبح روز ۱۰ اسفند ادامه خواهد داشت.

هادی ابراهیمی ادامه داد: ۱۲۶ نامزد نمایندگی مجلس فیلم‌های تبلیغاتی ۲۰ دقیقه‌ای خود را در سامانه رسانه ملی بارگذاری کردند که پخش این فیلم‌ها از ۹ شبکه تلویزیونی که پیشتر راه اندازی شده بود آغاز شده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه فیلم‌های تبلیغاتی نامزدها حداقل دو بار در روز پخش می‌شود، گفت: این فیلم‌های تبلیغاتی شامل معرفی هر نامزد، بیان دیدگاه‌ها در خصوص مشکلات و موضوعات حوزه انتخابیه و معرفی حامیان نامزد انتخاباتی است که با معیارهای برنامه سازی در تلویزیون و رعایت اصل عدالت برای همه نامزدها انجام شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مازندران با اشاره به اینکه پخش مناظرات تلویزیونی نامزدها نیز همزمان با پخش فیلم‌های تبلیغاتی آغاز شده است، افزود: ۶۳ مناظره انتخاباتی ویژه نامزدهایی که تمایل خود را برای حضور در مناظرات در سامانه اعلام کرده بودند در استان ضبط، تدوین و آماده پخش شده است.

وی گفت: در هر حوزه انتخابیه ۷ مناظره با موضوعات مختص همان حوزه انتخابیه تولید شده است که حداقل دو بار در روز از شبکه‌های انتخاباتی پخش خواهد شد.

وی در خصوص چگونگی دسترسی به ۹ شبکه انتخاباتی در استان مازندران نیز گفت: ساکنان همه مناطق زیر پهنه پوششی ایستگاه‌های صدا و سیما با انجام یک جست وجو و کانال یابی مجدد در تلویزیون و گیرنده‌های دیجیتال می‌توانند به شبکه‌های انتخاباتی دسترسی پیدا کنند.

مدیرکل صدا و سیمای استان مازندران ادامه داد: این شبکه‌ها بر اساس حروف الفبای حوزه‌های انتخابیه استان با عنوان ENTEKHAB ۱۸۰ تا ENTEKHAB ۱۸۸ در نظر گرفته شده است.

ابراهیمی افزود: شبکه تلویزیونی حوزه انتخابیه آمل با عنوان ENTEKHAB ۱۸۰، حوزه انتخابیه بابل ENTEKHAB ۱۸۱، حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار ENTEKHAB ۱۸۲، حوزه انتخابیه بهشهر و گلوگاه ENTEKHAB ۱۸۳، حوزه انتخابیه تنکابن رامسر و عباس آباد ENTEKHAB ۱۸۴، حوزه انتخابیه ساری و میاندرود ENTEKHAB ۱۸۵، حوزه انتخابیه قائمشهر سوادکوه سوادکوه شمالی سیمرغ و جویبار ENTEKHAB ۱۸۶، حوزه انتخابیه نور و و محمود آباد ENTEKHAB ۱۸۷ و حوزه انتخابیه نوشهر و چالوس و کلاردشت نیز با عنوان ENTEKHAB ۱۸۸ نامگذاری شده است.

وی گفت: رسانه ملی برای بخشی از پهنه جمعیتی استان که به دلیل موقعیت جغرافیایی پوشش سیگنال رسانی زمینی و امکان دریافت این شبکه‌ها را ندارند نیز در سامانه تلوبیون و ایران صدا برای هر نامزد، یک صفحه اختصاص ایجاد کرده است که مردم می‌توانند از این سامانه که به شکل رایگان در اختیار آنان است، تبلیغات نامزدها را مشاهده کنند.

حوزه های انتخابیه ۹ گانه مازندران شامل "ساری و میاندورود"، "قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار"، "نکا، گلوگاه و بهشهر"، "تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد"، "نور و محمودآباد"، "نوشهر، چالوس و کلاردشت"، "بابل"، "آمل" و "بابلسر و فریدونکنار"است که بیشترین شعب اخذ رای مربوط به بابل، ‌ساری و آمل است.

از این تعداد شعب اخذ رای ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار در ۱۱ اسفند روز برگزاری انتخابات مستقر هستند، همچنین از مجموع شعب اخذ رای در مازندران یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه در روستاهای استان برپا می شوند.

تبلیغات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از روز چهارشنبه ۲۵ بهمن و تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از امروز سوم اسفند در سراسر کشور آغاز شده است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور و در استان مازندران با سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ آغاز می شود.

پخش تبلیغات و مناظره‌های انتخابات مجلس در مازندران آغاز شد.


منبع : ایرنا