۱۸:۴۱ ۱۴۰۲/۷/۲۷

آغاز ثبت نام قطعی داوطلبان نمایندگی مجلس

آغاز ثبت نام قطعی داوطلبان نمایندگی مجلس

ثبت نام قطعی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح امروز پنج شنبه ۲۷ مهرماه آغاز شد.

به گزارش کاسپین24 | معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: ثبت نام داوطلبان از امروز پنجشنبه ۲۷ مهرآغاز شد و تا چهارشنبه سوم آبان به مدت هفت روز و از ساعت ۸ تا ۱۸ ادامه دارد.

سلگی ادامه داد: داوطلبان می‌توانند به منظور اعلام داوطلبی خود از طریق رایانه و با دریافت رمز یکبار مصرف از شماره تلفن همراهی که با آن پیش ثبت نام خود را انجام داده اند، در مهلت تعیین شده به درگاه (کشور دات/ ام او آی دات آی آر) مراجعه و نسبت به تکمیل کاربرگ ثبت نام و بارگذاری مدارک و گواهی‌های مورد نیاز اقدام کنند.

او گفت: ارائه گواهی معتبر و مورد تأیید بالاترین مقام نهاد یا مؤسسات مربوط از سوی همه داوطلبان، مبنی بر داشتن حداقل ۵ سال سابقه فعالیت اجرایی یا آموزشی یا پژوهشی یا قضایی در یک یا همه آن‌ها در بخش دولتی، عمومی یا غیر عمومی در هنگام ثبت نام است؛ و ارائه گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء یا قطع هرگونه رابطه استخدامی و همکاری و عدم اشتغال در پست یا مقام یا سمت یا مشاغل ماده ۳۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط مشمولان این ماده است.

سلگی افزود: در مرحله پیش ثبت نام هزار و ۴۰۰ نفر در استان مازندران نام نویسی کردند که در مقایسه با دوره قبل سه برابر ثبت نام ها افزایش داشته است .

انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

استان مازندران ۹ حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی دارد که ۱۲ نماینده را برای بهارستان معرفی می‌کند. همچنین در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز ۴ نماینده دارد.


منبع : خبرگزاری صدا وسیما