۱۷:۲۶ ۱۴۰۰/۳/۶

آمادگی زیرساخت‌های ارتباطی مازندران برای برگزاری انتخابات

آمادگی زیرساخت‌های ارتباطی مازندران برای برگزاری انتخابات

زیرساخت‌های ارتباطی مازندران برای ۴۰۰۲ شعبه اخذ رای در استان آماده است.

به گزارش کاسپین24 | سید مصطفی فلاح سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران بر آمادگی زیرساخت‌های ارتباطی استان برای شرکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا در ۴۰۰۲ شعبه اخذ رای در استان تاکید کرد.

او با اشاره به وجود بیماری کرونا و لزوم فاصله گذاری اجتماعی، افزود: فرایند انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

فلاح گفت: تیم‌های پشتیبانی مجموعه وزارت ارتباطات در استان ازآمادگی لازم جهت رفع اختلالات احتمالی شبکه ارتباطی استان در ایام انتخابات برخوردار هستند.

او افزود: زیرساخت‌های ارتباطی شعب اخذ رای در حال بررسی است و اقدامات لازم جهت پشتیبانی از فرایند احراز هویت الکترونیکی شرکت کنندگان در ۴۰۰۲ شعبه اخذ رای و همچنین برقراری ارتباط بهینه در۲۶۸شعبه شهر ساری برای استقرار صندوق‌های الکترونیکی صورت پذیرفته است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت: با در نظر گرفتن تجهیزات، امکانات و مراقبت از شبکه‌های ارتباطی استان، مردم شهر ساری در انتخاباتی مکانیزه در۲۶۸شعبه اخذ رای جهت انتخاب اعضای شورای شهر مشارکت می‌کنند و سایر نقاط استان نیز از شرایط لازم برای برگزاری انتخابات نیمه مکانیزه در۳۷۳۴شعبه دیگر اخذ رای برخوردار می‌شوند.

او افزود: با هماهنگی به عمل آمده با مخابرات منطقه مازندران و اپراتور‌های تلفن همراه جهت پایداری وضعیت ارتباطی و شرکت توزیع برق استان جهت پایداری وضعیت برق سایت‌ها و مراکز مخابراتی در زمان انتخابات، شهروندان ساروی برای اولین بار انتخابات الکترونیکی شورای شهر را تجربه می‌کنند.

بر اساس این گزارش در انتخابات نیمه مکانیزه اخذ رای و شمارش آرا به صورت سنتی بوده و ارسال نامه‌ها و صورتجلسات شعبه در سامانه به صورت الکترونیکی خواهد بود.



منبع: باشگاه خبرنگاران