۱۹:۳۹ ۱۴۰۲/۷/۱۱

آمل میزبان نخستین کنگره بین المللی سرطان شد

آمل میزبان نخستین کنگره بین المللی سرطان شد

دبیر اجرایی نخستین کنگره بین المللی رویکردهای نوین سبک زندگی، پیشگیری و درمان سرطان از برگزاری این رویداد مهم و معتبر علمی و درمانی به میزبانی شهر آمل خبر داد.

به گزارش کاسپین24 | دکتر محسن آسوری دبیر اجرایی نخستین کنگره بین المللی رویکرد‌های نوین سبک زندگی، پیشگیری و درمان سرطان گفت: نخستین دوره این کنگره بین المللی به همت کمیته آموزش و پژوهش انجمن آرین و دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دانشگاه شمال، بیمارستان شمال و پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران، روز‌های ۱۳ الی ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ در دانشگاه شمال آمل برگزار می‌شود.

او به ارسال ۱۸۱ مقاله از محققان داخلی و خرج از کشور به دبیرخانه نخستین کنگره بین المللی رویکرد‌های نوین سبک زندگی، پیشگیری و درمان سرطان در آمل اشاره کرد و افزود: از این شمار تعداد ۱۶۷ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت که این مقاله‌ها در قالب ۶۶ سخرانی. ۱۲۷ پوستر در ۸ پنل ارائه خواهد شد.

آسوری گفت: در این کنگره سه روز تعداد هفت سخنرانی در بخش بین الملل از کشور‌های آمریکا، استرالیا، آفریقای جنوبی، چین و انگلیس به صورت آنلاین پیش بینی شده است.

او افزود: محققین در حوزه سلامت و سرطان، پزشکان، داروسازان، دندانپزشکان، پرستاران، متخصصین مامایی، تربیت بدنی، زیست شناسی، محیط زیست، علوم آزمایشگاهی، پاتولوژیست‌ها از سراسر کشور از میهمانان ویژه این کنگره هستند.

آسوری گفت: شرکت در این کنگره برای گروه‌های هدف دارای امتیاز بازآموزی (سایت ثبت نام: icrme.ir) می‌باشد.

او افزود:اردیبهشت ماه امسال نسبت به روند افزایشی تعداد بیماران سرطانی نسبت به یک سال گذشته در شهرستان آمل ابراز نگرانی و این موضوع را یک هشدار جدی اعلام کرده بود.

آسوری این موضوع را در آیین قدرشناسی از حامیان انجمن بیماران سرطانی آرین آمل مطرح کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۴۰ نفر و در کمتر از دو ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۵ نفر بیماران جدید ابتلا به بیماری قطعی سرطان به انجمن آرین معرفی وبرای آن‌ها پرونده دریافت خدمات حمایتی ودرمانی تشکیل شده بود.


منبع : باشگاه خبرنگاران