۱۰:۵۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵

احتمال ریزش سنگ و رانش کوه در جاده های مازندران

احتمال ریزش سنگ و رانش کوه در جاده های مازندران

فرمانده پلیس راه مازندران با اشاره به اینکه سطح جاده های استان لغزنده است از احتمال ریزش سنگ و رانش کوه در محورهای کوهستانی مازندران خبر داد.

به گزارش کاسپین24 | سرهنگ یدالله جهان تاب گفت:‌ با توجه به بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی مازندران به منظور حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارت در زمان سقوط احتمالی بهمن به مردم توصیه می کنیم که در این مدت از انجام سفرهای غیر ضروری به محورهای کوهستانی بپرهیزند.

وی ادامه داد:‌این بدان معنا نیست که جاده های مازندران مسدود است بلکه این توصیه ها پیش بینی های پلیس راه در زمان بارش برف و عادی است.

رییس پلیس راه مازندران توضیح داد:‌ در حال حاضر با جود برف گیر بودن برخی جاده های استان اما تمامی جاده ها باز است و تردد عادی و روان در جریان است.

وی تاکید کرد: ‌احتمال سقوط بهمن و در راه‌ ماندگی در جاده‌های کندوان، هراز و سوادکوه متصور است، بنابراین رانندگان تجهیزات زمستانی به ویژه ‌زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

سرهنگ جهان تاب گفت: با توجه به بارش خفیف برف در جاده های کندوان و هراز رانندگان از توقف در این جاده‌های کوهستانی استان پرهیز کنند چرا که احتمال ریزش سنگ و رانش کوه در این جاده وجود دارد.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی استان مازندران شرایط آب و هوایی مازندران برای امروز دوشنبه نیمه ابری با افزایش نسبی دما و برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما پیش بینی شده است.

از بامداد پنجشنبه هفته جاری آب و هوای مازندران ابری بتدریج با بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی شده و برای نیمه غربی استان ابری همراه با کاهش دما گاهی با بارندگی (در ارتفاعات با باران و برف) و وزش باد و برای نیمه شرقی استان نیز ابری همراه با کاهش دما، بارش پراکنده (در ارتفاعات با بارش پراکنده باران و برف) و وزش باد است.


منبع : ایرنا