۱۸:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۱

کشف جسد یک گردشگر در جنگل ساری

کشف جسد یک گردشگر در جنگل ساری

جسد فردی که ۲ روز پیش در جنگل روستای «واردمحله» شهرستان ساری گم شده بود، شامگاه جمعه پیدا شد.

به گزارش کاسپین24 | مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران با اعلام این خبر گفت: سد یک گردشگر که ۲ روز پیش گزارش گم شدنش در جنگل‌های ساری به مرکز ۱۱۲ کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر اعلام شده بود شامگاه جمعه توسط تیم جست‌وجوی هلال احمر مازندران در جنگل روستای واردمحله ساری پیدا شد.

غلامعلی فخاری افزود:‌ بعد از اعلام این حادثه به مرکز ۱۱۲ جمعیت هلال احمر مازندران، تیم امدادی چهار نفره به همراه مسئول امداد شهرستان ساری و خودروی کمک‌دار به منطقه اعزام شد که پس از ۳ ساعت عملیات جست‌وجو، جسد فرد گمشده با کمک نیروهای مردمی پیدا و به نیروی های انتظامی تحویل داده شد.

وی گفت:‌ پس از یافتن جسد فرد مذکور که یک مرد ۴۷ ساله بود موضوع به مراجع انتظامی و خانواده این فرد اطلاع داده شد و عملیات خاتمه یافت.

حضور مسافران و گردشگران در برخی مناطق جنگلی مازندران به دلیل ناآشنا بودن‌شان با محدوده جنگل و مسیرهای دسترسی هر از گاهی منجر به گم شدن آن‌ها می‌شود.

در فصل بهار با توجه به شرایط مساعد اقلیمی، گشت و گذار در مناطق جنگلی و ییلاقات افراد زیادی را به این مناطق می کشاند که ناآشنایی با مسیر و نداشتن امکانات و تجهیزات لازم از جمله دلایل بروز حوادث است.

به استناد خبرهای منتشر شده در رسانه‌ها، از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون دست‌کم سه مورد گم شدن مسافران و گردشگران در جنگل‌های مازندران رخ داده است. ۹ فروردین سه نفر از مسافران اهل تهران پس از ورود به جنگل «تیلا کنار» بخش سلمانشهر در شهرستان عباس‌آباد گم شدند که پس از ساعت‌ها جست‌وجو توسط تیم امداد و نجات هلال احمر پیدا شدند.

۱۴ فروردین نیز سه جوان مسافر در جنگل‌های حاشیه رودخانه ازارک اربه‌کله رامسر راه را گم کردند که با کمک نیروهای هلال احمر و مردم منطقه پس از حدود چهار ساعت عملیات جست‌وجو پیدا شدند.


منبع :‌ایرنا