۱۳:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۲۶

ادامه ترافیک در جاده‌های شمال

ادامه ترافیک در جاده‌های شمال

رئیس پلیس راه مازندران گفت: شاهد ترافیک سنگین مقطعی در محورهای کندوان و هراز هستیم که بحث اعمال محدودیت یک‌طرفه را درصورت ترافیک سنگین خواهیم داشت.

به گزارش کاسپین24 | سرهنگ یدالله جهان تاب افزود: تردد وسایل نقلیه در مسیر شمال به جنوب منتهی به استان البرز در جاده کندوان نیمه سنگین است.

وی ادامه داد :‌همچنین وضعیت ترافیک در هراز دیگر جاده مواصلاتی و مهم مازندران به پایتخت نیز در حال حاضر پُرحجم و روان است.

به گفته رییس پلیس راه مازندران وضعیت ترافیک خودرویی در جاده سوادکوه روان است و وضعیت تردد در جاده کیاسر که محور مواصلاتی مازندران به سمنان است نیز ترافیک عادی است.

وی شرایط جوی جاده های مازندران مطلوب و بدون بارشس باران و مه آلودگی اعلام کرد.

رییس پلیس راه مازندران با اشاره به تردد بیش از ۳۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای ارتباطی استان از ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ تا ۲۴ شهریور ۱۴۰۲، خاطرنشان کرد: تردد خودرو در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه استان با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ و با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

مازندران که همواره استان مقصد سفر هموطنان به شمار می رود در تعطیلات سه روزه اخیر نیز این روال تکرار شد و بنا به آخرین گزارش از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از ۲۲ تا ۲۴ شهریورماه حدود سه و نیم میلیون نفر شب اقامت مسافران در استان ثبت شده است.


منبع : ایرنا