۱۵:۴۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
راند دوم تبلیغات

اردوکشی داوطلبان در فضای مجازی

اردوکشی داوطلبان در فضای مجازی

اعلام تایید صلاحیت‌های جدید انتخابات در مازندران را به راند دوم کشاند و سبب شد تا داوطلبان در فضای مجازی اردوکشی کنند.

به گزارش کاسپین24 | در سومین فهرست اعلام شده تأیید صلاحیت‌های جدید داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نام ۴۱ نامزد از استان مازندران دیده می‌شود و به این ترتیب شمار داوطلبان استان برای این رویداد ملی به ۴۶۱ نفر رسید.

از هفته جاری موج تبلیغات در مازندران به فضای مجازی کشیده شده و بسیاری از داوطلبان با راه‌اندازی کانال‌ها و گروه‌های مجازی، فعالیت‌های تبلیغاتی را از حوزه حقیقی به مجازی منتقل کرده‌اند.

پایش و بررسی رفتارهای انتخاباتی داوطلبان در مازندران حکایت از آن دارد که بسیاری از این چهره‌ها برای حضور در کرسی مجلس فعالیت‌های خود را از ابتدای سال جاری و حتی از قبل از آن شروع کرده‌اند.

تبلیغ سنتی به صورت خانه به خانه، روستا به روستا و محله به محله از یک سو و یا شرکت در مراسم‌ها و آیین‌های ملی و مذهبی از سوی دیگر یک رویه رایج است که توسط داوطلبان در تمامی انتخابات تجربه و تکرار شده است.

رشد فضای مجازی و فناوری لزوم بهره‌گیری از این ابزار برای تبلیغات، داوطلبان فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی را بر آن داشته است تا برای معرفی خود از این فضا و بستر بهره برند.

روزهای گذشته با اعلام صلاحیت‌های جدید به ناگاه موجی از راه اندازی کانال‌های جدید ارتباطی در فضای مجازی در مازندران دامنگیر شد و داوطلبان حوزه‌های مختلف اقدام به راه‌اندازی گروه‌ها کانال‌هایی برای معرفی خود کرده‌اند.

بیشترین کانال‌ها گروه‌ها و عناوینی چون طرفداران، حامیان و یا برگرفته از شعارهایی است که داوطلبان برای خود انتخاب کرده‌اند.

تنور تبلیغات در حال گرم شدن است

بررسی و پایش‌ها نشانه از آن دارد که حال و هوای انتخاباتی مازندران در روزهای منتهی به این رویداد ملی در حال گرم شدن است از این رو به تاکید بسیاری از صاحب نظران برنامه محوری باید سرلوحه کار داوطلبان قرار گیرد.

علی محمدی یک فرهنگی مازندرانی با اشاره به اینکه انتخابات فرصتی برای بیان عقیده به صورت قانونی به شمار می‌رود، گفت: باید از این فرصت برای سپردن امور به شایستگان بهره کافی را برد.

وی با اظهار اینکه داوطلبان و نامزدها به جای شعار و وعده و وعید باید به ارایه برنامه و راهکار بپردازند، گفت: دوره شعارهای بی اساس و غیر واقعی گذشته است زیرا مردم بصیر و هوشمند هستند.

شهروند دیگری نیز به نقش اثرگذار انتخابات برای ارتقای قدرت و چانه زنی نظام اسلامی در صحنه بین‌المللی و منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: باید با حضور باشکوه در این رویداد بار دیگر نقشه‌های دشمنان را بر آب کنیم.

سمیه حسنی نیز با بیان اینکه این روزها شاهد تبلیغات داوطلبان به صورت غیرقانونی در فضای مجازی و حقیقی هستیم از آنان خواست تا به قانون عمل کنند و از تخریب یکدیگر پرهیز کنند.

قانونگذاران آینده قانونمند باشند

وی با عنوان اینکه مردم همواره نشان داده‌اند که به شعارها و وعده و وعیدها در انتخاب‌هایشان ترتیب اثر نمی‌دهند، گفت: بهتر است کسانی که قرار است قانونگذاری کنند خود به قانون عمل کنند.

وی ادامه داد: طی روزهای گذشته بسیاری از داوطلبان و لیدرهای آنان اقدام به راه‌اندازی گروه‌هایی کردند و مردم را ناخواسته عضو این گروه‌ها کرده‌اند.

رسانه‌های رسمی از جمله صدا و سیما نیز با راه اندازی کانال‌های تلویزیونی تلاش می‌کنند تا به شور انتخاباتی رقم زنند و فرصتی برای معرفی نامزدها ایجاد کنند تا در نهایت منجر به حضور باشکوه در انتخابات و انتخاب اصلح شود.

هادی ابراهیمی مدیرکل صدا و سیمای مازندران گفت: تأسیس شبکه‌های تلویزیونی برای هر حوزه انتخابیه در مازندران کار سختی بود اما برای عمل به راهبردهای مورد تاکید مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری انتخاباتی مبتنی بر مشارکت قوی و پرشور، رقابت واقعی جناح‌ها و دیدگاه‌های مختلف، سلامت حقیقی و امنیت کامل، این امر با کار جهادی کارکنان صدا و سیما انجام شد.

راه اندازی ۹ شبکه تلویزیونی ویژه تبلیغات

ابراهیمی با بیان اینکه ۹ شبکه تلویزیونی ویژه تبلیغات داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی مازندران به صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارند، افزود: هر داوطلب نمایندگی مجلس پس از نام نویسی در سامانه em۱۴۰۲.ir می‌تواند ۲۰ دقیقه ویدئو متناسب با شاخص‌هایی که اعلام شده است تولید کند که پخش آن در شبانه روز هم تکرار می‌شود.

وی ادامه داد: در این شبکه‌های تلویزیونی علاوه بر تبلیغات داوطلبان مجلس، برنامه‌های ویژه انتخاباتی به اقتضای هر حوزه انتخابیه نیز تولید شده است که روی آنتن می‌رود.

مازندران ۹ حوزه انتخابیه و ۱۲ کرسی در مجلس دارد و تاکنون ۴۶۱ نفر از مجموع ۷۴۸ داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در استان تأیید صلاحیت شدند و تعدادی نیز تاکنون انصراف داده اند. سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: شمار داوطلبان تأیید صلاحیت شده انتخابات مجلس در استان به ۴۶۱ نفر رسید.

قاسم عزیززاده گرجی اظهار کرد: در سومین فهرست تأیید صلاحیت‌های جدید در کشور ۵۵۰ داوطلب دیگر تأیید شدند که مجموع تأیید صلاحیت‌ها از ۱۳ هزار نفر فراتر رفت.

وی ادامه داد: از این تعداد ۴۱ نفر از استان مازندران تأیید صلاحیت شدند که تعداد مجموع تأیید صلاحیت شدگان در استان به ۴۶۱ نفر رسید.

برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در مازندران نیز تاکنون صلاحیت پنج داوطلب تأیید و اعلام شده است.


منبع : مهر