۱۷:۴۴ ۱۴۰۱/۱۲/۲۰

از امنیت فرهنگی در مازندران صیانت شود

از امنیت فرهنگی در مازندران صیانت شود

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: باید در مقابل فرهنگ بیگانه ایستادگی کرد و جلوی هنجارشکنی در استان گرفته شود.

به گزارش کاسپین24 | آیت الله محمدی لائینی صبح امروز در همایش مشترک ائمه جمعه و فرمانداران استان که در ساری برگزار شد با بیان اینکه در دولت انقلابی قرابت خاصی بین ائمه جمعه و دولت مردان برقرار است، گفت: گرچه در دولت قبل هم این ارتباط وجود داشته است و از همه دولت‌های گذشته حمایت کردیم.

وی با اشاره به اینکه حفظ و حراست از امنیت فرهنگی بخشی از رسالت اجتماعی است، افزود: در حوزه فرهنگ سه نوع اقدام باید انجام شود تعلیم و تربیت، ترویج و تبلیغ فرهنگ خودی و مقابله با فرهنگ بیگانه باید در دستور کار قرار گیرد.

 امام جمعه ساری بر لزوم مقابله با هنجار شکنان در تعطیلات نوروز تاکید کرد و گفت: نباید اجازه دهیم برخی فرهنگ‌های وارداتی باعث از بین رفتن فرهنگ بومی شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اظهار اینکه از منظر اجرایی تمامی مسئولان قضایی، انتظامی، بسیج، سپاه در کنار ائمه جمعه در مقابل هجمه فرهنگی ایستادگی کنند، تصریح کرد: باید با ناهنجاری‌ها برخورد قانونی شود.

این مسئول اجرای طرح محله مهدوی را نمونه‌ای برای مبارزه با مظاهر غلط فرهنگی معرفی کرد و گفت: طرح محله مهدوی می‌تواند یک برنامه فرهنگی و ارشادی باشد و در مازندران نسبت به نهادهای فرهنگی و مذهبی همچون کانون مساجد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر بی مهری می‌شود که قابل قبول نیست.


منبع : ایسنا