۱۵:۳۶ ۱۴۰۲/۳/۲۷

از تقطیع تا بمب‌باران اطلاعات؛ راهبرد رسانه‌های ضدایرانی در رابطه با سخنان «سردار مفخمی»

از تقطیع تا بمب‌باران اطلاعات؛ راهبرد رسانه‌های ضدایرانی در رابطه با سخنان «سردار مفخمی»

کارشناس مسائل رسانه گفت: بر خلاف آنچه که رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی قصد دارند سخنان سردار مفخمی را با تقطیع به مخاطبان القا کنند، داده‌ها نشان می‌دهد که کاربران فضای مجازی خواهان شکستن هیمنه پوشالی افراد شرور و سارقان هستند.

به گزارش کاسپین24 | پس از انتشار سخنان سردار مفخمی فرمانده انتظامی مازندران، رسانه‌های ضد ایرانی از این فرصت استفاده کردند و با تاکتیک تقطیع سعی دارند که جمله «شکستن گردن هنجارشکنان» را به مسئله حجاب منتسب کنند.

تحلیلگر رسانه در این رابطه گفت: رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی بر اساس راهبرد همیشگی خود مبنی بر انتشار گسترده اخبار جعلی و دستکاری شده با هدف تشدید انگاره‌های ترس و احساسات، صحبت‌های فرمانده فراجا مازندران را تقطیع کردند.

سینا قربانی با اشاره بر اینکه رسانه‌های ضدایرانی تلاش کردند با بمب‌باران اطلاعات، سخنان سردار مفخمی را به مسئله حجاب منتسب کنند، افزود: این در حالی است که فرمانده فراجا مازندران به افسران این نیرو دستور برخورد قاطعانه با افراد شرور و سارق را داده بود.

کارشناس مسایل رسانه، ادامه داد: کلمه هنجارشکنی صرفا معطوف به موضوعات اجتماعی-اخلاقی نیست بلکه موضوعاتی همانند سرقت و شرارت نیز در قلمرو همین کلمه در رسانه‌ها عنوان‌گذاری می‌شود.

وی، می‌افزاید: رسانه‌های فارسی زبان خارجی با هدف تشدید انگاره ترس و ضربه‌زدن به جایگاه نیروی انتظامی نزد افکارعمومی صحبت‌های سردار مفخمی را تقطیع کرده و سپس با بمب‌باران اطلاعات کلمه «شکستن گردن هنجارشکنان» را به مسئله حجاب منتسب کردند و برای عنوان گذاری خبرهای جعلی خود از کلمات تشدید کننده انگاره ترس همانند"تهدید فرمانده فراجا"، "دستور به جنایت"، "برخورد خشونت‌آمیز با زنان"، استفاده کردند.

قربانی، تصریح کرد: سردار مفخمی در سخنان خود اصلا هیچ کلمه‌ای از بانوان مطرح نکرد در صورتی که رسانه‌های خارجی فارسی‌زبان در خبری جعلی نام بانوان را به اظهارات این فرمانده انتظامی اضافه کردند.


منبع : ایرنا