۱۸:۳۲ ۱۴۰۳/۱/۱۳
مازندران در سوگ؛

از پرچم‌های سیاه تا پویش حرمت‌ مولا

از پرچم‌های سیاه تا پویش حرمت‌ مولا

عاشقان امامت و ولایت در مازندران در سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) با حضور در مساجد و حسینیه ها و راه اندازی دسته های عزاداری به راز و نیاز با خالق یکتا پرداخته و در سوگ آن امام همام اشک ماتم ریختند.

به گزارش کاسپین24 | همزمان با سالروز شهادت امام علی (ع)، مردم مومن و روزه دار شهرستان های مازندران روز دوشنبه در حالی که در غم شهادت امیرالمومنین لباس سیاه بر تن داشتند در قالب دسته های سینه زنی و زنجیرزنی در این شهرها به راه افتادند.

مردم ولایتمدار استان با سیاه پوش کردن معابر و خیابانها واماکن عمومی و خصوصی و حضور در مساجد و حسینیه های شهرها و روستاهای مختلف در سوگ نخستین امام شیعیان به عزاداری پرداختند.

آوای حزن انگیز مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و ناله و شیون سوگواران، نوحه خوانی و سینه زنی عاشقان مولا علی (ع) از تمام مساجد و حسینه ها، حال و هوای دیگری به مازندران بخشیده است

همچنین همزمان با سالروز شهادت حضرت علی (ع) اجتماع بزرگ حیدریون با حضور عزاداران دیار علویان در شهرهای مختلف مازندران آغاز شد.

اجتماع بزرگ حیدریون همزمان با سالروز شهادت حضرت علی (ع) در مناطق مختلف استان مازندران در حال برپایی است و این مراسم صبح امروز دوشنبه در شهرهایی نظیر تنکابن، بهشهر، بابلسر، کلاردشت، محمودآباد و غیره شروع شده است.

مردم دیار علویان با پیوستن به پویش بزرگ حرمت مولا و حضور در مراسم‌های دسته روی و سینه زنی در سوگ امام اولین شیعیان به عزاداری پرداختند.

اجتماع بزرگ حیدریون در شهر ساری نیز ساعت ۱۶ عصر و در امامزاده یحیی برگزار می‌شود.

همزمان با سالروز شهادت حضرت علی (ع) آیین سینه زنی و دسته روی نیز در شهرهای مختلف استان برپا است.

مردم قدرشناس مازندران شب ۲۱ ماه مبارک رمضان نیز با شب زنده داری و استغاثه، دومین شب از شب‌های قدر را گرامی داشتند.


منبع : ایرنا