۱۷:۲۶ ۱۴۰۳/۱/۲۱

اقامه نماز عید فطر در مازندران

اقامه نماز عید فطر در مازندران

نماز عید سعید فطر در مصلا‌ها و بقاع متبرکه شاخص مازندران اقامه می‌شود.

به گزارش کاسپین24 | حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی ظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه طرح ضیافت الهی با اقامه نماز عید سعید فطر در بقاع متبرکه پایان می‌یابد، افزود: نماز عیدفطر در امامزادگان شاخص توسط ائمه جمعه، ائمه جماعات و در دیگر امامزادگان به امامت روحانیون اعزامی یا بومی اقامه می‌شود.

وی تصریح کرد: همزمان با روز عید سعید فطر علاوه بر برپایی نماز عید، برنامه سخنرانی، پرسش و پاسخ، اقامه نماز جماعت و بیان احکام و همچنین حضور در خیمه‌های معرفت اجرا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در پایان با بیان اینکه سفره‌های افطاری ساده هم از دیگر برنامه‌هایی بود که بر اساس اجرای امینانه نیات واقفان و مشارکت مردمی در امامزادگان برپا شد، تصریح کرد: توزیع سبد کالا، اجرای طرح قرار دوازدهم، برگزاری محافل قرآنی و جز خوانی قرآن کریم و کرسی تفسیر قرآن کریم از دیگر برنامه‌های اجرایی طرح ضیافت الهی بوده است.

آمادگی اوقاف برای آغاز پروژه احداث بیمارستان سرطان

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز با تشریح جزئیات این موقوفه گفت: املاک موقوفه مرحومه خلعتبری در استان تهران وجود دارد که نیت آن برای ساخت بیمارستان فوق تخصصی سرطان است و بات وجه به تاکید واقف در وقف‌نامه این بیمارستان فقط باید در چالوس احداث شود.

وی تصریح کرد: بخش بزرگی از اعتبار احداث این بیمارستان توسط موقوفه خلعتبری اکنون آماده است و فقط منتظر مجوزات لازم برای شروع کار هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: بیمارستان فوق تخصصی سرطان توسط اوقاف احداث و پس از تکمیل به وزارت بهداشت تحویل داده خواهد شد تا به مردم خدمت‌رسانی کند.


منبع : مهر