۱۸:۳۹ ۱۴۰۰/۱۱/۲۱

افزایش 40 هزار میلیاردی بودجه رتبه بندی معلمان

افزایش 40 هزار میلیاردی بودجه رتبه بندی معلمان

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: کمیسیون تلفیق مجلس بودجه پیش بینی شده رتبه بندی معلمان را از ۲۵ هزار میلیارد تومان به ۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش داد.

به گزارش کاسپین24 | قاسم احمدی لاشکی ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح مدرسه خیرساز احمدنژاد در رامسر با بیان اینکه طی یکسال گذشته پروژه‌های مختلفی در غرب استان اجراشده است، گفت: پنج پروژه در رامسر، تنکابن و عباس آباد اجرایی شد.

وی با عنوان اینکه می‌توان علیرغم تنگناهای اقتصادی کارها را با جدیت پیگیری کرد و به نتیجه رساند، افزود: برای ساخت مدرسه خیرساز در رامسر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

احمدی لاشکی با اظهار اینکه برای همگان باید فرصت آموزش در کشور فراهم شود، گفت: باید همه مناطق کشور به یک اندازه از آموزش سهم برند در حالی که این اتفاق رخ نمی‌دهد و پایش روی رتبه‌های کنکور زیر سه هزار این مسئله را نمایان می‌کند.

وی با بیان اینکه ۱۲۱ هزار دانش آموز در مدرسه استعدادهای درخشان تحصیل می‌کنند، افزود: این تعداد ۳.۲۶ درصد از کل دانش آموزان را تشکیل می‌دهند درحالی ۳۷.۳۵ درصد آنان رتبه زیر سه هزار کنکور را کسب کردند.

وی ادامه داد: دانش آموزان مدارس نمونه دولتی ۸.۳ درصد دانش آموزان کشور را تشکیل می‌دهند که ۲۱.۷۷ درصد آنان رتبه زیر سه هزار را کسب کردند و مدارس غیردولتی نیز ۱۳.۶۱ درصد دانش آموزان را دارا هستند که ۱۸.۶۵ درصد رتبه زیر سه هزار را به خود اختصاص دادند.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: مدارس عادی ۶۱ درصد دانش آموزان را به خود اختصاص دادند درحالی که فقط ۱۷ درصد رتبه‌های زیر سه هزار کنکور را دارا هستند و این نشان می‌دهد که عدالت آموزشی زیر سوال است.

احمدی لاشکی یادآور شد: در حال حاضر دانش آموزان ۹ استان طی ۳۱ سال هیچ مدالی از المپیادهای علمی دانش آموزی را کسب نکردند و فقط ۳۰ مدرسه در کشور طی ۱۰ سال هر سال مقام به دست آوردند و این نشان می‌دهد ما از عدالت آموزشی محروم هستیم و همگان اعم از تصمیم سازان در مجلس و دولت باید برنامه ریزی و تلاش کنند.

وی با اظهار تأسف از طولانی شدن رتبه بندی معلمان گفت: طی روزهای گذشته جلسات مختلفی را رئیس جمهور داشته اند و دستور اکید به معاون رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش دادند تا نامه‌ای به شورای نگبهان رود و در کمیسیون آموزش نیز برای رفع ایرادات شورای نگهبان جلساتی برگزار شد.

وی گفت: کمیسیون تلفیق مجلس نیز رقم ۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده برای رتبه بندی معلمان را به ۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش داد و کار رتبه بندی در حال نهایی شدن است و پیش بینی می‌شود این طرح قبل از سال به معلمان هدیه شود.


منبع : مهر