۱۵:۴۸ ۱۴۰۰/۵/۲۳
نماینده مجلس:

اکثریت وزیران پیشنهادی دولت از تخصص و تجربه کافی برخوردارند

اکثریت وزیران پیشنهادی دولت از تخصص و تجربه کافی برخوردارند

نماینده مردم شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت : حدود ۷۰ درصد وزیران پیشنهادی دولت جدید به مجلس شورای اسلامی از تجربه ، تعهد ، مدارج علمی بالا و تخصص کافی برخودار هستند.

به گزارش کاسپین24| محمدعلی محسنی بندپی روز شنبه افزود: بررسی سوابق کاری وزرای پیشنهادی دولت جدید حاکی از هوشمندی رئیس جمهوری دارد چون افرادی را انتخاب کرده است که هر یک از آنها در گذشته و حال حاضر جایگاه مدیریتی سطوح کلان کشور را در اختیار داشتند.

وی با اظهار این که دادن رای مخالف و یا موافق به آن ۳۰ درصد باقی مانده از وزرای پینشهادی هم نیاز به تفکر ، تامل و تعمق بیشتری دارد ، گفت : البته ما نمایندگان مجلس به عنوان وکلای مردم در خانه ملت در دادن رای اعتماد به وزرای پیشنهادی باید آنچه صلاح مردم و باعث توسعه کشور در بخش های مختلف می شود ، توجه کنیم و به عنوان یک اصل در اولویت کاری قرار دهیم .

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت : به نظر می رسد اغلب وزرای پیشنهادی بتوانند رای اعتماد را از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بگیرند ، اگر چه باید منتظر ماند تا پس از مطرح شدن سوابق کاری این وزرا و بررسی اسناد و مدارک آنان در کمیسیون های مختلف مجلس ، نمایندگان عضو این کمیسیون ها در جمع بندی به چه نتیجه ای می رسند.

محسنی بندپی ابراز امیدواری کرد که با توجه به توصیه و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل کابینه جدید پیش از موعد مقرر ، مجلس شورای اسلامی پس از ایام عاشورای و تاسوعای حسینی (ع ) کار بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را با سرعت بیشتری انجام دهد تا اعضای کابینه دولت سیزدهم هر چه زودتر مشخص شوند .

 آیت الله سید ابراهیم رییسی کمتر از یک هفته بعد از برگزاری تحلیف، ۲۰ مرداد فهرست اسامی وزیران پیشنهادی را در نامه رسمی به محمد باقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. مجلس شورای اسلامی طبق ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی پس از بررسی سوابق و توانمندی وزیران پیشنهادی در کمیسیون های تخصصی ، جلسه رای اعتماد را برگزار خواهد کرد.

طبق اعلام سخنگوی مجلس شورای اسلامی ، رای اعتماد به وزرای پیشنهادی پس از تاسوعا و عاشورا برگزار خواهد شد.


منبع: ایرنا