۲۰:۰۶ ۱۴۰۲/۱۱/۴

بازگشت محدودیت های ترافیکی به جاده های مازندران

بازگشت محدودیت های ترافیکی به جاده های مازندران

رییس پلیس راه مازندران از اعمال اجرای طرح محدودیت‌های ترافیکی ویژه تعطیلات پایان هفته با هدف تسهیل در تردد خودرویی در محورهای ارتباطی این استان خبرداد.

به گزارش کاسپین24 | سرهنگ یدالله جهان‌تاب با بیان اینکه، محورهای شمالی در ارتفاعات هم اکنون با بارش باران، برف و مه گرفتگی همراه است، اظهار داشت: تردد خودروها در جاده های هراز و فیروزکوه در زمان حاضر به صورت عادی و روان در جریان است.

وی از رانندگان وسیله نقلیه خواست علاوه بر مدیریت سفر و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، از هرگونه سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

وی رعایت نکردن حق تقدم، صحبت کردن با تلفن همراه، سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد و گفت: پلیس به‌ شدت با این گونه تخلفات برخورد می‌کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز، خودروی راننده متخلف ۷۲ ساعت به توقفگاه منتقل و برای گواهینامه راننده متخلف نیز نمره منفی درج خواهد شد.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره های ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

رییس پلیس راه مازندران محدودیت های ترافیکی در محورهای ارتباطی این استان را به شرخ زیر اعلام کرد:

تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر امروز چهارشنبه تا ساعت ۶ صبح روز شنبه هفتم بهمن ماه جاری از محورهای کرج چالوس، هراز و فیروزکوه و بالعکس ممنوع است و تنها تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

محور کندوان:

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه چهارم و ژنجم بهمن ماه جاری از مرزن آباد به سمت کرج و تهران ممنوع است و در صورت اعلام ماموران پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ همانروز از ابتدای پل زنگوله به سمت چالوس بصورت یکطرفه خواهد بود.

محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در چالوس از ساعت ۱۴ تا ۲۳ روز جمعه ۶ بهمن ماه جاری به شرح زیر اعلام شده است:

از ساعت ۱۴ در آزاد راه تهران شمال اعمال محدودیت تردد برای خودرورهای به مقصد چالوس انجام می شود.

ساعت ۱۵ از ابتدای پل زنگوله یعنی از انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس انسداد بصورت کامل است.

از ساعت ۱۷ مسیر شمال به جنوب جاده چالوس از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه است.

از ساعت ۲۳ طرح محدودیت های ترافیکی پایان یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می شود. تردد از مسیر جاده قدیم تا محدوده پل زنگوله برای ساکنان و افراد محلی آزاد است.

تردد انواع وسایل نقلیه در صورت پرحجم بودن ترافیک در محور چالوس از ساعت ۱۴ تا ۲۳ روز شنبه هفتم بهمن ماه جاری از آزاد راه تهران شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۷ تا ۲۳ همانروز به سمت کرج و تهران بصورت یک‌طرفه خواهد بود.

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است.

محور هراز:

در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید ماموران پلیس راه، محدودیت یک طرفه مقطعی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه مورخ های چهارم تا ۶ بهمن ماه جاری به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد.

تردد تمام تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع است. تردد کامیون و کامیونت ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه چهارم و پنجم بهمن ماه جاری و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای جمعه و شنبه ۶ و هفتم همین ماه از محور هراز ممنوع است.

اجرای محدودیت های یاد شده منوط به افزایش حجم تردد در محورها است و در صورت عادی بودن وضعیت ترافیک، با هماهنگی اجرای محدودیت ها لغو خواهد شد.