۲۰:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۶

بازگشت 146 واحد صنعتی تحت تملک بانک‌های مازندران به چرخه تولید

بازگشت 146 واحد صنعتی تحت تملک بانک‌های مازندران به چرخه تولید

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران با بیان این که، دولت مردمی سیزدهم مصمم به احیای واحدهای تولیدی و صنعتی راکد است، گفت: ۱۴۶ واحد صنعتی تحت تملک بانک‌های مازندران در ۲ سال اخیر به چرخه تولید برگشتند.

به گزارش کاسپین24 | حسن خیریانپور روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی بانک های مازندران در ساری با اشاره به اجرای طرح نهضت احیای واحدهای تولیدی و صنعتی راکد در مازندران، اظهار داشت: مدیران دستگاه های اجرایی باید روند عملیاتی شدن این طرح را در سطح استان به طور مستمر رصد کنند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۹۲ واحد تولیدی و صنعتی استان که در تملک بانک ها بودند، با پیگیری های مسئولان دولت سیزدهم، ۱۴۶ واحد در ۲ سال گذشته از تملک بانک ها خارج شدند و به چرخه تولید بازگشتند.

معاون استاندار مازندران اظهار کرد: همچنین از ۹۶ مصوبه گارگروه تولید و رفع موانع تولید استان، برای بیش از ۲۰ مصوبه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است و مدیران دستگاه های اجرایی مربوط باید در این بخش اهتمام بیشتری داشته باشند.

این مقام مسوول، عملکرد استان در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ را در سال گذشته مطلوب توصیف کرد و با بیان اینکه در این بخش از اعتبارات شناور ملی نیز استفاده شد، خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات از محل جزء چهار تبصره ۱۸ در سالجاری مطلوب ارزیابی شده است و مدیران دستگاه های اجرایی باید نسبت به دریافت تسهیلات جزء سه تبصره ۱۸ اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران گفت: شبکه بانکی استان باید در ارایه گزارش و اطلاعات لازم به دبیر شورای هماهنگی بانک ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

خیریانپور تصریح کرد: استفاده بهینه از ظرفیت‌های اقتصادی در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و صنعتی مولفه اساسی برای پیشرفت توامان مازندران خواهد بود و برای تحقق ان مهم دستگاه های اجرایی باید در کنار سرمایه گذاران بخش خصوصی برای توسعه بیش از پیش استان اهتمام بیشتری داشته باشند.

‌صنعت همواره در مازندران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و ۱۵ درصد از تولید ناخالص استان از این بخش است و دستکم سه هزار واحد صنعتی با اشتغال‌زایی مستقیم ۸۰ هزار نفر در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۶۱ واحد صنعتی در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول به فعالیت هستند که نوسازی و روغن کاری چرخ دنده های این بنگاه های اقتصادی با تلاش دولت سیزدهم در دست اجرا است.

طبق آمارهای رسمی در استان مازندران ۲ هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد. سهم صنعت از مجموع اشتغال های موجود در مازندران ۳۰ درصد است.


منبع : ایرنا