۱۵:۱۴ ۱۳۹۶/۱/۲۶
پورابراهیمی مطرح کرد:

بانک ها باید در بخش دیرکرد شفاف سازی کنند

بانک ها باید در بخش دیرکرد شفاف سازی کنند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از شفاف سازی عملکرد بانک ها به خصوص در بخش دیرکرد در اصلاح قانون نظام بانکی خبرداد.

به گزارش کاسپین24؛ محمدرضا پورابراهیمی امروز در جمع فعالان اقتصادی مازندران در محمودآباد با اشاره به اینکه لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی مجلس در دست بررسی است، اظهار کرد: مالیات بر ارزش افزوده یکی از موانع تولید در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: دولت پیش از سال جاری لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده را به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده و این لایحه در کمیسیون اقتصادی در دست بررسی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: قانون فعلی مالیات بر ارزش افزوده به صورت موقت در کشور اجرا شد و طبق توافق مجلس با دولت، قرار شد تا پیش از اصلاح، قانون فعلی اجرایی شود.

پورابراهیمی افزود: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در سطح کشور از سوی مجلس و دولت احساس شد و با این رویکرد نیز دولت یازدهم لایحه اصلاحیه را به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد و با بررسی در کمیسیون اقتصادی، وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی می شود.

وی اصلاح قانون نظانم بانکی و گمرک را از دیگر برنامه های کمیسیون اقتصادی در سال جاری برای برداشتن موانع تولید در کشور اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود تا اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده نظام بانکی و گمرکی حداکثر در نیمه نخست سال جاری پایان یابد و اجرایی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: شفاف سازی عملکرد بانکها به خصوص در بخش دیرکرد و جرایم  از مهم ترین برنامه اصلاح قانون نظام بانکی در مجلس شورای اسلامی است.

 پور ابراهیمی تاکید کرد: تمام برنامه های مجلس به ویژه کمیسیون اقتصادی در سال جاری براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در راستای رونق تولید و اشتغال انجام می شود.