۲۰:۴۴ ۱۳۹۶/۴/۱۶
در گفتگوی با بیداری اندیشه مطرح شد

بانک ها به دلیل زیان‌ده بودن شفافیت مالی ندارند/یکی از بزرگترین بدهکاران تامین اجتماعی دولت است

بانک ها به دلیل زیان‌ده بودن شفافیت مالی ندارند/یکی از بزرگترین بدهکاران تامین اجتماعی دولت است

دوهفته نامه بیداری اندیشه در شماره اول این دوهفته نامه به گفت و گویی با نایب رئیس اتاق بازرگانی مازندران پرداخت و در همین زمینه نوشت:بانک ها به دلیل زیان‌ده بودن شفافیت مالی ندارند.

به گزارش دوهفته نامه بیداری اندیشه؛امیرمیران آملی در گفتگوی با خبرنگار بیداری اندیشه با اشاره بر اینکه بانک ها یک مجموعه بزرگ اقتصادی هستند که اشتغال ایجاد کردند،اظهار داشت:بانک ها خودشان یک مجموعه بزرگ هستند که در سطح کشور اشتغال ایجاد نموده اند.
نایب رئیس اتاق بازرگانی مازندران،گفت:دولت مردان برای برطرف نمودن مشکلات اشتغال و عمران میخواهند تمامی امورات را بر دوش بانک ها بگذارند که به نظر میرسد این اقدام صحیح نمی باشد.
وی تصریح کرد:دولت یکی از بزرگترین بدهکاران به بانک ها است و به همین دلیل نمی توانند بسیاری از فشارها را به بانک ها وارد کنند.
میران آملی با اشاره بر اینکه در بخش تولید دولت به بانک ها دستور داد تا به تمامی واحدها بسته رونق پرداخت شود،اظهار داشت:در بخشنامه های بعدی اعلام نمودند باید تسهیلات به شرکت هایی تعلق بگیرد که اسناد مثبته داشته باشند،و واقعا این موضوع جای تعجب دارد زیرا شرکتی که اسناد مثبته بانکی داشته باشد هر بانکی به اوتسهیلات خواهد لذا نیاز به بخشنامه نخواهد بود.
این فعال اقتصادی کشور خاطرنشان کرد:بانک ها طلبکاری های بسیاری دارند که نمی توانند بسته رونق را به همه افراد ارائه دهند لذا این مشکل برای تمامی صنعتگران وجود دارد.
نایب رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره بر اینکه بانک ها بدلیل زیان‌ده بودن شفافیت مالی ندارند،بیان کرد:باید بین مردم و دولت شفافیت بیشتر شود.

دقت،سرعت و شفافیت با اجرای دولت الکترونیک
امیرمیران آملی با بیان اینکه شفافیت باید بین اقدامات دولت و مردم باشد،بیان داشت:اگر دولت الکترونیکی ادامه پیدا کند رانت و ویژه خواری قطعا کاهش چشمگیری خواهد داشت.
این فعال اقتصادی کشور،افزود:باید ها و نباید های پیش رو بخش خصوصی اجازه نمیدهد این بخش رشد کند و وقتی بخش خصوصی رشد نکند به صورت اتوماتیک سرمایه گذاری های خارجی در کشور ایجاد نخواهد شد.
وی گفت:دولت باید برای سرمایه گذاری خارجی سهولت قوانین را ایجاد کند و به طور مثال دولت نباید بگویند یک شرکت خارجی اجازه مالکیتی در کشور دارند یا ندارند،لذا وقتی یک شرکت خارجی اجازه مالکیتی نداشته باشد به هیچ عنوان سرمایه گذاری نخواهد کرد.

یکی از بزرگترین بدهکاران تامین اجتماعی دولت است
میران آملی در بخش دیگر سخنان خود به بدهکاری دولت به تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود:یکی از بزرگترین بدهکاران به تامین اجتماعی دولت است و این موضوع مانع نظارت درست بر عملکرد تامین اجتماعی می شود.
نایب رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت:تا زمانی که این بدهکاری های کلان به دستگاه های مهمی چون بانک ها و تامین اجتماعی وجود دارد قطعا نمی توان نظارت درست بر آن ها کرد و خدمات ایده عالی به مردم ارائه داد.