۱۶:۴۳ ۱۴۰۲/۷/۱۵
استاندار :

باید با کمک جوانان به رونق اقتصادی و توسعه برسیم

باید با کمک جوانان به رونق اقتصادی و توسعه برسیم

استاندار مازندران گفت: باید از مزیت سرزمینی مازندران با نگاه راهبردی جوانان به رونق اقتصادی و توسعه منطقه‌ای برسیم.

به گزارش کاسپین24 | سید محمود حسینی پور روز شنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری مازندران در ساری افزود: نگاه راهبردی در بین مدیران مازندران وجود ندارد، یعنی آنان احساس نگرانی نمی کنند که افراد نخبه و کارشناس ارشد را برای نگاه راهبردی بکار بگیرند.

وی با بیان این که بسیاری از شرکت ها و واحدهای تولیدی و صنعتی مازندران نیاز به نیروی کار دارند، ادامه داد: باید فرهنگ کار کردن در بین جوانان را تغییر بدهیم.

استاندار مازندران وضعیت بیکاری فارغ‌التحصیلان در مازندران را با حدود ۶۱ درصد، معضل جدی استان دانست و ادامه داد: این که نرخ بیماری فارغ التحصیلان از متوسط کشوری حدود ۲۰ درصد بیشتر باشد، دغدغه جدی مردم است.

وی با ارایه آماری از ایجاد اشتغال در ۶ماهه سال جاری مازندران، گفت: طبق آمار، میزان ایجاد اشتغال در سال‌جاری استان ۵۰.۳ درصد به نسبت تعهد حدود ۴۹ هزار اشتغال محقق شد.

استاندار مازندران با بیان این که استان در حوزه سرمایه‌گذاری رتبه سوم کشور را کسب کرده است، بیان داشت: تقلیل نرخ بیکاری به ۶.۹ درصد نشانه توجه به اهمیت اشتغالزایی است.

حسینی پور نرخ تورم مازندران را طبق اعلام مرکز آمار ایران در شهریور ماه امسال به ۴۵.۷ درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: مازندران رتبه ششم کشوری بین استان ها را در کاهش نرخ تورم را دارد.

وی با ذکر این نکته که مردم نگاه راهبردی دستگاه های اجرایی مازندران را رصد می کنند، گفت: نگاه زنجیره تامین و ارزش محصولات مازندران باید پیاده‌سازی شود.

حسینی پور با بیان این نکته که متولیان اجرایی مازندران متوجه مزیت سرزمینی این خطه نیستند که باید با نگاه راهبردی عملیاتی شود، ادامه داد: ریل گذاری نگاه راهبردی با مزیت تمدنی سرزمینی مازندران تدوین شود، موقعیت مازندران در کریدور شمال به جنوب استراتژیک شده است، اینکه مسوولان این فرصت استثنایی را با بی‌توجهی تبدیل به تهدید می کنند، ضعف استان را نشان می دهد.

استاندار مازندران توسعه اقتصادی دریایی را مهمترین مزیت تمدنی که مورد اهتمام دولت سیزدهم قرار گرفته است، اشاره کرد و گفت: این مزیت با ارایه طرح های علمی و عملی و گرفتن اعتبار ملی با هدف توسعه زیر ساخت ها، تحقق می‌یابد.

وی با اشاره به این که زنجیره تامین و ارزش افزوده محصولات کشاورزی مازندران که نقش محوری در توسعه اقتصادی و اشتغال استان دارد، ادامه داد: توجه به زنجیره تامین و ارزش افزوده محصولات در مازندران می تواند بسیاری از مشکلات ناشی از تحریم ها را حل و فصل کند.

حسینی پور مزید تمدنی ایران را گره خوردن اقتصادی ایران با همسایگان دانست ، تصریح کرد: دولت به این مزیت اهتمام ویژه‌ای کرده است.

وی به اهمیت علمی شدن فعالیت های کشاورزی با ارتقا سطح سواد بهره برداران مازندران اشاره کرد و از جهاد کشاورزی استان خواست تا نسبت به طرح ایجاد هنرستان کشاورزی در استان اهتمام ویژه داشته باشد.

اجازه خروج کالاهای مازندران برای صادرات به بنادر دیگر را نخواهیم داد

حسینی پور منطقه آزاد مازندران را منحصر به فرد توصیف کرد و اظهارداشت: با توجه به وجود همه امکانات اداری و زیر بنایی از این پس اجازه خروج کالاهای مازندران برای صادرات به بنادر دیگر را نخواهیم داد.

وی با بیان این که با این شرایط آماده نمی توانیم اجازه خروج کالاهای مازندران را برای صادرات بدهیم، توضیح داد: اکنون رو رو کامیون در بندر امیرآباد آماده ارائه خدمات است، این که با بی توجهی بعضی از مسوولان دولتی و اتاق بازرگانی، کالاهای مازندران به دیگر بنادر خارج استان منتقل شود، اصلا توجیه ندارد.


منبع : ایرنا