۱۹:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۱۳

با این 3 ترفند آجیل را ترد نگه دارید!

با این 3 ترفند آجیل را ترد نگه دارید!

در این مطلب 3 توصیه ساده برای ماندگاری بهتر و طولانی‌تر انواع مغزها ارائه کرده ایم .

به گزارش کاسپین24 | آجیل جزء میان‌وعده‌های سالم، مغذی و البته خوشمزه محسوب می‌شود. اما اگر این گروه از خوراکی‌ها به‌درستی نگهداری نشوند، خیلی زود حالت تردی خود را از دست داده و حتی طعم خاصی پیدا می‌‌کنند که چندان خوشایند نیست.

1. آجیل را در ظروف درب‌دار نگهداری کنید

استفاده از ظروف درب‌دار روش خوبی برای حفظ تازگی و تردی آجیل در مدت طولانی است. از آنجا که این ظروف در برابر رطوبت عایق هستند، مانع از نفوذ هوا و رطوبت به خوراکی‌ها که مهم‌ترین عوامل تغییردهنده طعم هستند، می‌شود. اگر این ظروف درب‌دار از جنس شیشه‌ای تیره انتخاب شوند، بسیار موثرتر خواهد بود زیرا از نفوذ نور نیز جلوگیری می‌‌کند. نکته مهم دیگر اینکه حتما پس از هر نوبت استفاده، درب ظرف محکم بسته شود و حتما ظرف در محیط خشک و خنک قرار گیرد. این روش نگهداری برای حبوبات و غلات مانند ماکارونی نیز کاربرد دارد و مانع از تغییر طعم و بافت آنها می‌شود.

2. از جاذب رطوبت کمک بگیرید

اگر در محیطی زندگی می‌کنید که رطوبت محیط زیاد است، استفاده از جاذب رطوبت برای نگهداری از انواع دانه‌ها و آجیل اهمیت دارد. جاذب رطوبت مانع از رشد و تکثیر کپک‌ها می‌شود و مدت ماندگاری خوراکی‌ها را افزایش می‌دهد.

جاذب‌های رطوبت به‌شکل کاغذ یا پک‌های کوچک به‌فروش می‌رسد. برای استفاده از این جاذب‌ها کافی است داخل ظرف آجیل را با کاغذ جاذب بپوشانید یا یکی از پک‌ها را درون ظرف قرار داده و با توجه به میزان رطوبت محیط، پس از چند روز یا چند هفته آن را تعویض کنید. قرار دادن ظرف آجیل در یخچال ایده خوبی برای ماندگاری طولانی‌تر خواهد بود اما حتما استفاده از جاذب رطوبت اهمیت دارد تا تردی آجیل حفظ شود.

3. در فریزر بگذارید

اگر قصد دارید آجیل را برای مدت طولانی نگهداری کنید یا حجم زیادی از آجیل را خریداری کرده‌اید، انجماد روش مناسبی است. در این شرایط، آجیل را در ظرف درب‌دار یا کیسه پلاستیکی زیپ‌دار بریزید. البته خارج‌ کردن هوای درون کیسه نیز اهمیت دارد و به حفظ کیفیت آجیل کمک می‌کند. البته هنگام مصرف، آجیل را چند دقیقه‌ای در محیط بیرون بگذارید تا یخ‌زدگی آن برطرف شود.