۲۰:۲۳ ۱۴۰۲/۷/۱۳

با واردات برنج حق کشاورزان پایمال می شود

با واردات برنج حق کشاورزان پایمال می شود

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش میزان مالیات ارزش افزوده بر محصولات وارداتی بخش کشاورزی از ۹ به یک درصد عملا ضربه به تولیدات بخش کشاورزی است.

به گزارش کاسپین24 | منصورعلی زارعی عصر امروز در در محفل هم‌اندیشی و رسانه‌ای ندای مردم‌گرایی که در سالن کنفرانس اتاق اصناف ساری برگزار شد، تشکیل این جلسه با خبرنگاران را به‌نوعی هم اندیشی برای دریافت نظرات مردم دانست و اظهار کرد: ما نمایندگان مردم در مجلس تسهیل‌کننده امور و اجرای مطالبات مردم هستیم.

وی افزود: اکنون که در سال پایانی مجلس یازدهم قرار داریم، مردم سوالاتی دارند و ما باید پاسخگو باشیم، ما در استان مازندران چند مزیت اصلی داریم که حول محور آن عمل شده است.

زارعی اعلام کرد: استان مازندران ۴۷۷ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی دارد، یعنی تقریبا نیمی از جمعیت ۳هزار و ۲۰۰ نفره استان، همچنین مازندران در تولید ۱۴محصول رتبه اول کشور را داراست، ۳/۵ میلیون تن از ۵/۵ میلیون تن تولید مرکبات کشور از مازندران تامین می‌شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حوزه صنعت بحث تغییر کاربری‌ها را داریم یعنی باید زمینه ایجاد صنعت را فراهم کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کاهش میزان مالیات ارزش افزوده بر محصولات وارداتی بخش کشاورزی از ۹ به یک درصد عملا ضربه به تولیدات بخش کشاورزی است، واردات برنج با مالیات و ارزش افزوده پایین موجب نادیده گرفتن حق کشاورزان می‌شود.

وی با اشاره آغاز پروژه وصل ارتباط جاده‌ای فرح آباد و گهرباران از سال ۱۳۸۴ و عدم تکمیل آن از افتتاح آن تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم اولویت با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بوده است.

زارعی ادامه داد: طی سه سال اخیر برای پروژه حساس سه راه تاکام ساری کارهای زیادی انجام شد که به همراه سدسازی کنار جاده‌ای همراه است.

نماینده مردم ساری و میاندورود به آبیاری بیش از ۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی، جمع‌آوری ۱۲درصدی آب باران، لایروبی و بالابردن دیوارهای آببندان‌ها و در نتیجه افزایش بهره‌داری در سال جاری باتوجه به مشکلات آب اشاره کرد.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی گفت: یک میلیون از ۲ میلیون و ۲۰۰هزار تن برنج از سطح کشور متعلق به مازندران است، برای حمایت از کشاورزان مازندرانی در مجلس شورای اسلامی تلاش زیادی کردیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد اول استان باید در بخش گردشگری باشد؛ تاکید کرد: ما رضایتی از حوزه گردشگری نداریم، البته ساحل خزر پتانسیل اصلی جهت جذب گردشگر است، ما پیگیر احداث بزرگترین طرح گردشگری رودخانه‌ای کشور در مازندران با مساحت ۱۰ میلیون مترمربعی بوده و هستیم.

نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دریانوردی و کشتیرانی می‌تواند رشد منطقه را افزایش دهد، عنوان کرد: تولید ماهیان در قفس می‌تواند شیلات مازندران را متبلور سازد.

وی مهمترین دغدغه نمایندگان و مسوولان مازندران را اشتغال جوانان عنوان کرد و یادآور شد: طی سه سال از حضورم در مجلس شورایاسلامی به‌صورت جدی در بحث به‌کارگیری نیروهای متخصص و متهد ورود کرده‌ایم.

زارعی در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره موضع خود در بحث تاسیس پتروشیمی در مازندران، اعلام کرد: ما با صنعت پتروشیمی در صورتی که همه الزامات محیط زیستی را رعایت کند مخالف نیستیم هر ۱۲ نماینده بر این مطلب تاکید کرده و ان را به‌صورت مکتوب تهیه و امضا کردیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی از خبرنگاران خواستار مطالبه‌گری شد و گفت: این موضوع که ۳۰هزار هکتار از ۶۰هزار هکتار از اراضی میانکاله خشکید و برایش حتی یک جلسه یا کارگروه قوی استانی یا کشوری برگزار نشد باید مطالبه شما باشد، می‌گویند آب دریا عقب‌نشینی کرد، چطور نمی‌توانیم آب را شیرین کرده و بیاوریم اما برای بردنش به کویر برنامه می‌ریزند؟.

زارعی ضمن گلایه از اینکه سه مجتمع ورزشی در مرکز استان تعطیل هستند، تاکید کرد: شهرداری باید سرمایه‌گذاری کند حقوق پرسنل را نباید از تسهیلات بدهد باید مولدسازی کند، سد لاستیکی تجن در ساری بلااستفاده مانده که باید توسط شهرداری مورد بهره‌برداری قرار بگیرد، نگاه استان باید به مرکز استان به‌خصوص شهردار ساری ویژه باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درباره ساخت یک هایپر و فعالیت آن اظهار کرد: متاسفانه این هایپر با ۱۱ هزار متر مربع بنا مجوز ندارد و تغییر کاربری از مسکونی به تجاری صورت گرفته اما با یک دکه ۲۰متری کنار جاده روستایی برخورد می‌شود، مسؤولان باید پاسخگو باشند، ایجاد اشتغال باید با رعایت ضوابط همراه باشد.

وی با بیان اینکه به شدت با ویلاسازی‌ها مخالف هستم، گفت: در دولت سیزدهم به شدت با زمین‌خواری و کوه‌خواری‌ها برخورد شد که جای خرسندی دارد.


منبع : فارس