۱۸:۰۵ ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

برای صادرات علاوه بر زیرساخت باید برنامه‌ریزی شود

برای صادرات علاوه بر زیرساخت باید برنامه‌ریزی شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران گفت:برای صادرات علاوه بر زیرساخت باید برنامه‌ریزی شود

به گزارش کاسپین24 به نقل از ایسنا؛عبدالله مهاجر در جلسه شورای گفت وگو دولت و بخش خصوصی در ساری با بیان اینکه در سال 95 اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران، بیش از 280 کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی و حقوقی صادر کرده است، اظهار کرد: 867 گواهی مبدا به ارزش 423 میلیون دلار از سوی اتاق بازرگانی مازندران صادر شده است که با توجه به صادرات کالاهای مازندرانی که از دیگر استان ها صادر شد این میزان به 550 میلیون دلار می رسد.

وی تصریح کرد: قبل از وقوع برف، یارانه دولتی برای پرتقال که کیلویی 500 تومان بود اختصاص یافت و 100 میلیارد تومان مشوق صادراتی نیز در نظر گرفته شد که با بارش برف این مهم تحقق نیافت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران تاکید کرد: اگر در زمینه ذخیره سازی پرتقال ها مدیریت بهتری صورت می گرفت، این میوه‌ها در سورتینگ پوسیده نمی‌شد و این موضوع را بارها اعلام کردیم.

مهاجر تاکید کرد: برخی رسانه‌ها از زبان رئیس اتاق بازرگانی مازندران می نویسند که 80 درصد از پرتقال های مازندران خراب شده است در صورتی که تاکنون این موضوع شفاهی و کتبی در جایی بیان نشد.

رئیس پارلمان بخش خصوصی مازندران اعزام هیئت های تجاری به دیگر کشورها را مفید ارزیابی کرد و گفت: امسال 6 هیئت تجاری به کشورهای دیگر اعزام شدند و از  14 هیئت خارجی نیز میزبانی صورت گرفت و این امر در سال آینده تقویت می‌شود.

وی مهم‌ترین خواسته صادرکنندگان را آسانی و تصحیح حقوق گمرکی دانست و گفت: تاجران مازندرانی برای ارتباط با دیگر کشورها به ویژه روسیه تعرفه گمرکی فراوانی پرداخت می کنند.

مهاجر خواستار بهبود زیرساخت های صادراتی شد و تصریح کرد: برای صادرات علاوه بر زیرساخت باید برنامه‌ریزی شود تا کالای مازندرانی، دارای قیمت رقابتی باشد تا بتواند در بازارهای منطقه سهمی کسب کند.

وی تاکید کرد: 430 میلیارد تومانی که در بسته رونق اقتصادی به مازندران داده شد تاثیر مناسبی در رونق و بهبود وضعیت تولید استان داشت.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران تصریح کرد: ماده 25 حمایت از کسب و کار خواسته و دغدغه اصلی اتاق بازرگانی است.