۱۹:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۷

برف و باران در جاده‌های شمال کشور

برف و باران در جاده‌های شمال کشور

جاده‌های شمال هم اکنون با بارش برف و باران همراه است.

به گزارش کاسپین24 | سرهنگ یدالله جهان تاب با بیان اینکه این سامانه ناپایدار جوی تا فردا چهارشنبه در استان فعال خواهد بود، ‌اظهار داشت: محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه هم اکنون دارای بارش برف و باران و آزاد راه تهران شمال نیز با بارش باران همراه است.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن سیلاب و روان‌آب و همچنین بارش باران و برف تا روز چهارشنبه به ویژه در مناطق کوهستانی و ارتفاعات که با خطر ریزش سنگ نیز همراه است، از رانندگان وسایل نقلیه خواست هنگام تردد در این محورهای ارتباطی علاوه بر رعایت جوانب احتیاط، از توقف و یا اسکان یافتن در حاشیه راه ها و رودخانه های استان، خودداری کنند.

وی از مسدود بودن جاده چالوس و همچنین آزاد راه تهران شمال در هر ۲ مسیر رفت و برگشت به منظور اجرای عملیات ایمن سازی این مسیر از ساعت 6 تا 16 امروز خبر داد و اظهار داشـت: تردد خودروها در هر ۲ مسیر محورهای هراز و فیروزکوه هم اکنون به صورت عادی و روان در جریان است.

رئیس پلیس راه مازندران، رعایت نکردن حق تقدم، صحبت کردن با تلفن همراه، سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد و گفت: پلیس به‌ شدت با این گونه تخلفات برخورد می‌کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز، خودروی راننده متخلف ۷۲ ساعت به توقفگاه منتقل و برای گواهینامه راننده متخلف نیز نمره منفی درج خواهد شد.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره های ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.


منبع : ایرنا