۲۳:۳۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران:

بیشتر بیکاران مازندران را تحصیلکرده ها تشکیل می دهند

بیشتر بیکاران مازندران را تحصیلکرده ها تشکیل می دهند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با بیان اینکه با روندهای موجود نمی تواند مشکل بیکاری را دراستان حل کنیم، گفت: بیشتر جویندگان و بیکاران استان را فارغ التحصیلان تشکیل می دهند.

به گزارش کاسپین24 | مفید غلامی در کارگروه اشتغال استان با اظهار اینکه اقتصاد دانش بنیان بحث مهم و جهانی است، افزود: شرایط مازندران خاص بوده زیرا جنس بیکاری در آن از نوع بیکاران تحصیلکرده است.

وی با اظهار اینکه روندهای موجود نمی‌تواند ما را به سرمنزل مقصود برساند و مشکلات بیکاری را حل کند، گفت: تمرکز استان در این دوره به فناوری و نوآوری خواهد بود.

غلامی راد یادآور شد: در حوزه اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی باید به نوآوری توجه کنیم و اولین استانی هستیم که نقشه راه نوآوری و فناوری آن در حال تدوین و نهایی شدن است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با اظهار اینکه تا سال ۱۴۰۰ نقشه راه نوآوری نهایی می‌شود، گفت: متأسفانه طی ۷۰ سال اخیر در مقوله‌ای به نام درآمد متوسط گرفتار شدیم و این موضوع در مازندران و جنس وترکیب اقتصادی و بیکاری حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد در این راستا چاره‌ای نداریم که روی اقتصاد دانش بنیان و نوآوری وفناوری تمرکز کنیم و باید در این بخش برنامه ریزی داشته باشیم.



منبع: مهر