۱۹:۲۲ ۱۴۰۲/۱۱/۹

تأیید صلاحیت جدید ۴۱ نفر از کاندیداهای انتخابات مجلس در مازندران

تأیید صلاحیت جدید ۴۱ نفر از کاندیداهای انتخابات مجلس در مازندران

با ابلاغ جدید شورای نگهبان ۴۱ نفر دیگر در حوزه‌های انتخابیه مازندران برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی احراز صلاحیت شدند که با این تأییدیه‌های جدید تعداد داوطلبان انتخابات در استان به ۴۶۱ نفر افزایش یافته است.

به گزارش کاسپین24 | قاسم عزیززاده گرجی سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: با ابلاغ جدید شورای نگهبان ۴۱ نفر دیگر در حوزه‌های انتخابیه مازندران برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی احراز صلاحیت شدند که با این تأییدیه‌های جدید تعداد داوطلبان انتخابات در استان به ۴۶۱ نفر افزایش یافته است.

او افزود: برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۷۴۸ نفر ثبت‌نامی در استان داشتیم که این افراد در مراکز فرمانداری‌های سراسر استان و وزارت کشور نام‌نویسی کردند که در لیست اولیه و با اعلام هیأت نظارت بر انتخابات مازندران صلاحیت ۳۷۷ نفر یعنی بیش از ۵۰ درصد تأیید شده بود.

رئیس ستاد انتخابات مازندران در ادامه گفت: پس از اعتراض کاندیدا‌های رد صلاحیت شده، در هفته گذشته و با اعلام شورای نگهبان ۳۵ نفر دیگر در مازندران تایید صلاحیت شدند تا تعداد کاندیدا‌های تایید شده در این استان به ۴۱۳ کاندیدا برسد اکنون نیز براساس ابلاغ جدید شورای نگهبان در استان ۴۱ داوطلب در حوزه‌های انتخابیه مازندران مورد تایید قرار گرفتند تا تعداد کاندیدا‌های تایید شده استان به ۴۶۱ نفر برسد.

مازندران ۹ حوزه انتخابیه دارد و با تایید صلاحیت‌های جدید میزان تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات به ۵۸ درصد رسیده است.

بررسی شکایت داوطلبان انتخابات مجلس تا ۱۹ بهمن ماه ادامه دارد و تا زمان پایان رسیدگی به شکایت داوطلبان، احتمال افزایش تعداد تایید صلاحیت‌ها می‌رود.


منبع : خبرگزاری صدا وسیما