۲۰:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲
رییس ستاد انتخابات مازندران خبر داد؛

تایید صلاحیت ۳۵ داوطلب جدید انتخابات مجلس مازندران

تایید صلاحیت ۳۵ داوطلب جدید انتخابات مجلس مازندران

رییس ستاد انتخابات استان مازندران از تایید صلاحیت ۳۵ نفر از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد.

به گزارش کاسپین24 | قاسم عزیززاده گرجی اظهار داشت: تایید صلاحیت داوطلبان نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی توسط فرمانداران مراکز ۹ گانه حوزه انتخابیه مازندران در قالب پیامک به آنان اطلاع رسانی خواهد شد و تایید صلاحیت شدگان می توانند برای دریافت تاییدیه به مرکز حوزه انتخابیه خود مراجعه کنند.

انتخابات مجلس دوازدهم در مازندران که از آغاز فرآیند نام‌نویسی نسبت به دوره یازدهم با افزایش ۷۵ درصدی تعداد نامزدها داغ‌تر به نظر می‌آمد، با تایید صلاحیت بیش از ۵۰ درصد نامزدها و اعلام احراز نشدن صلاحیت برخی چهره‌های مشهور مدیریتی استان برای حضور در انتخابات وارد مرحله حساس‌تری شده است.

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در ۲ مرحله توسط هیئت اجرایی در استان و هیئت نظارت بر انتخابات کشور، در نهایت تا این لحظه با آمار جدید ارایه شده از سوی شورای نگهبان ۴۱۲ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

بر اساس اطلاعات دریافتی ایرنا و اعلام ستاد انتخابات مازندران، از ۱۲ نماینده کنونی این استان در مجلس شورای اسلامی ۱۰ نماینده موفق به دریافت تایید صلاحیت از هیات نظارت بر انتخابات شدند و صلاحیت ۲ نماینده احراز نشد.

مازندران ۹ حوزه انتخابیه شامل "ساری و میاندورود"، "قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار"، "نکا، گلوگاه و بهشهر"، "تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد"، "نور و محمودآباد"، "نوشهر، چالوس و کلاردشت"، "بابل"، "آمل" و "بابلسر و فریدونکنار" دارد که از این ۹ حوزه در مجموع ۱۲ نماینده راهی بهارستان می‌شوند.

طبق برنامه زمان‌بندی ستاد انتخابات کشور، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود. استان مازندران بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود سه میلیون و ۲۸۳ هزار نفر جمعیت دارد.


منبع : ایرنا