۱۴:۰۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۴

تایید صلاحیت ۴۶۱ داوطلب انتخابات مجلس در مازندران

تایید صلاحیت ۴۶۱ داوطلب انتخابات مجلس در مازندران

شمار داوطلبان تایید صلاحیت شده انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مازندران به ۴۶۱ نفر افزایش یافت.

به گزارش کاسپین24 | علی پیرفک روز شنبه در گزارش آخرین وضعیت تایید صلاحیت شدگان داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در مازندران افزود: ۴۶۱ نفر تاکنون در سطح استان برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید شدند و ۳۵ نفر هم از این دوره انصراف خود را اعلام کردند.

وی، ۲۱ تا ۲۴ بهمن ماه را فرصت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی برای ثبت اعتراضات خود در خصوص رد صلاحیت ها اعلام کرد و ادامه داد: بررسی نهایی شورای نگهبان تا ۳۰ بهمن اعلام و داوطلبان تایید صلاحیت شده می‌توانند از دوم اسفند تبلیغات خود را شروع کنند.

سرپرست اداره کل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مازندران در خصوص داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان در استان نیز گفت: صلاحیت پنج نفر در سطح استان برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری اعلام شد.

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در ۲ مرحله توسط هیئت اجرایی در استان و هیئت نظارت بر انتخابات کشور، در نهایت تا این لحظه با آمار جدید ارایه شده از سوی شورای نگهبان ۴۶۱ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

مازندران ۹ حوزه انتخابیه شامل "ساری و میاندورود"، "قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار"، "نکا، گلوگاه و بهشهر"، "تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد"، "نور و محمودآباد"، "نوشهر، چالوس و کلاردشت"، "بابل"، "آمل" و "بابلسر و فریدونکنار" دارد که از این ۹ حوزه در مجموع ۱۲ نماینده راهی بهارستان می‌شوند.

طبق برنامه زمان‌بندی ستاد انتخابات کشور، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود. استان مازندران بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود سه میلیون و ۲۸۳ هزار نفر جمعیت دارد.


منبع : ایرنا