۱۴:۲۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳

تحقق درآمدهای مالیاتی مازندران زیر چتر جهش تولید

تحقق درآمدهای مالیاتی مازندران زیر چتر جهش تولید

مدیرکل امور مالیاتی مازندران با اظهار این که شیوع کرونا یکی از نگرانی‌های اصلی در کاهش درآمدهای عمومی استان بوده است ، گفت : خوشبختانه درآمد استان از محل مالیات‌ها با تحقق ۱۰۴ درصدی نسبت به برش ملی ، دغدغه‌ها را برطرف کرد.

به گزارش کاسپین24 | علی اکبر حمزه ای روز شنبه افزود : با توجه به این که بخش قابل توجهی از فعالیت های اقتصادی استان بویژه در حوزه خدمات و گردشگری از کرونا متاثر شده و تعدادی از واحدهای تجاری همچنان در تعطیلی یا رکود به سر می برند ، در ماه های آغازین سال پیش بینی ها عمدتاً مبتنی بر کاهش درآمدهای مالیاتی بود.

وی تامین حدود ۳۸ درصد منابع درآمدی استان از محل خدمات را در بخش گردشگری دانست و گفت : همین وضعیت با توجه به محدودیت‌های سنگین کرونایی بر بخش گردشگری باعث شد تا پیش بینی کاهش دستکم همین میزان درآمد مالیاتی را بیش از پیش قوت ببخشد.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران اظهار داشت : خوشبختانه در ۱۱ ماهه سال جاری نه تنها درآمد مالیاتی استان کاهش نداشته است، بلکه در برخی حوزه ها افزایش میزان مالیات تکلیفی بودجه را نیز شاهد بودیم.

وی افزود : طبق آخرین داده های احصاء شده از اظهارنامه ماهیانه مودیان اقتصادی مازندران، از ابتدای فروردین ماه امسال تا پایان بهمن نسبت به تعهد و برش ملی بودجه ای ، تحقق ۱۰۴ درصدی پرداخت مالیات در استان را شاهد بودیم.

حمزه ای گفت : در این مدت در حوزه مالیات مستقیم با جذب یک هزار و ۴۷۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۶۵ درصدی را داشتیم و در واقع این میزان درآمد مالیاتی مستقیم نسبت به رقم تکلیفی بودجه سال ۹۹ تحقق ۱۳۱.۸ درصدی داشته است.

وی این میزان کسب درآمد مالیاتی را نسبت به پیش بینی و برش استانی درآمدها به معنای تحقق ۱۵۰ درصدی دانست و افزود : منظور از برش استانی پیش بینی درآمدی است که هر ساله استان مازندران برای خود تکلیف می کند.

حمزه ای همچنین از رشد ۲۹درصدی مالیات بر ارزش افزوده در استان طی ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار داشت : در این مدت ۸۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان مالیات بر ارزش افزوده داشتیم که به معنای تحقق ۸۰.۱ درصدی تکلیفی استان بوده است.

وی مجموع درآمد مالیاتی استان در ۱۱ ماهه سال جاری را بیش از ۲ هزار و ۲۸۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود : این میزان رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته دارد و به معنای تحقق ۱۲۲ درصدی تکلیف بودجه ای استان در این بخش است.

جهش تولید، ناجی مازندان در درآمدهای مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی مازندران علت تحقق درآمدهای مالیاتی استان را تحرک بخش تولید دانست و گفت : خوشبختانه نه تنها در یک سال گذشته شاهد افزایش تولید و در نتیجه رشد درآمدی صنایع بودیم، بلکه بازگشت واحدهای تولیدی راکد و توسعه تولیدات صنعتی کشاورزی توانست درآمدهای مالیاتی مازندران را محقق کند.

وی افزود : حمایت دولت از بخش تولید و احیای واحدهای راکد یا نیمه راکد توانست با جهش تولیدات صنعتی مازندران را از بحران کرونا بر سر درآمدهای مالیاتی نجات دهد.

حمزه ای گفت : ویروس کرونا و تحریم ها که در هر دو روابط تجاری خارجی کشور را هدف قرار دادند ، باعث شدند که بخش های تولیدی استان فعال شوند و شاهد افزایش تولید باشیم که این وضعیت در نهایت افزایش درآمدهای مالیاتی را نیز به همراه داشت.

وی همچنین به خروج تعدادی از بخش های اقتصادی و درآمدی استان از گردونه فعالیت اقتصادی ناشی از کرونا اشاره کرد و گفت : با این حال بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی راکد استان به گردونه تولید توانست کسری درآمدهای مالیاتی را جبران کند.



منبع: ایرنا