۱۰:۴۱ ۱۴۰۱/۵/۴

تست مقاومت شیائومی 12S اولترا موفقیت آمیز بود

تست مقاومت شیائومی 12S اولترا موفقیت آمیز بود

معمولاً پس از معرفی گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار، شاهد آزمایش‌های مختلف روی این محصولات هستیم. برخی افراد قدرت سخت‌افزاری گوشی‌ها را بررسی می‌کنند و برخی دیگر قابلیت‌های نرم‌افزاری و دوربین را مورد آزمایش قرار می‌دهند.

ویدیوی جدید کانال JerryRigEverything نشان می‌دهد که شیائومی 12S اولترا می‌تواند تا حد خوبی در برابر خط و خش و فشار ایستادگی کند.

شیائومی 12S اولترا چندی پیش رسما معرفی شد و به خاطر دوربین قدرتمند 1 اینچی توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد. حالا نوبت آن رسیده که این گوشی تحت آزمایش مقاومت قرار بگیرد تا ببینیم بخش‌های مختلف این دستگاه در برابر خط و خش و فشار چه قدر تحمل دارند.

کانال یوتیوب معروف JerryRigEverything در جدیدترین ویدیوی خود به سراغ بررسی شیائومی 12S اولترا رفته است. این گوشی در جلو از یک نمایشگر بزرگ 6.73 اینچی امولد استفاده می‌کند که مانند اکثر پرچمداران بازار از پوشش گوریلا گلس ویکتوس بهره می‌برد. بنابراین بر اساس مقیاس سختی موس، می‌تواند تا سطح 6 در برابر خط و خش مقاوم باشد.

فریم‌های کناری این گوشی از فلز ساخته شده‌اند، اما در بخش بالایی بدنه که علامت برند Harman/Kardon دیده می‌شود، پلاستیک به کار رفته است. در پایین نیز درگاه USB-C و شکاف سیم کارت قرار گرفته که نوار نارنجی رنگی برای مقاومت در برابر آب دارد.

قاب عقب شیائومی 12S پوششی سیلیکونی دارد که اثر انگشت را جذب نمی‌کند، اما در برابر تیغه‌های تیز به راحتی آسیب می‌بیند. در یک سوم بالایی قاب عقب، ماژول دوربین بزرگی دیده می‌شود که تقریبا تمام عرض بدنه را در بر گرفته است. این ماژول شامل سه دوربین جداگانه است: در مرکز لنز 48 مگاپیکسلی فوق عریض، در پایین لنز 45 مگاپیکسلی تله‌فوتو و در سمت چپ همان لنز اصلی 1 اینچی دیده می‌شود.

پرچمدار جدید شیائومی در تست آتش موفقیت زیادی نداشت و پس از حدود 30 ثانیه قرار گرفتن تحت شعله فندک به طور کامل تعدادی از پیکسل‌های پنل امولد خود را از دست داد.

در انتها، تست معروف خمیدگی نشان داد که شیائومی 12S اولترا با وجود ماژول بزرگی که در قاب عقب قرار گرفته، می‌تواند در برابر فشار ایستادگی کند. البته فشارهایی که به بدنه وارد شد، باعث ترک خوردن بخشی از فریم دستگاه شد، اما در مجموع این گوشی همچنان بدون مشکل قابل استفاده باقی ماند.


منبع : دیجیاتو